تقویم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد

  • انتشار: ۸ قوس ۱۳۹۷
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1
  • شناسه مطلب: 50322

به گزارش خبرگزاری اطلس، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، تقویم انتخابات ریاست جمهوری  را رسما اعلام کرد.

«عبدالبدیع صیاد»، رئیس کمیسیون انتخابات  طی یک نشست خبری می گوید: بر اساس این تقویم، انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 31 حمل سال آینده برگزار می شود.

ملیحه حسن، عضو کمیسیون انتخابات نیز بیان داشت: بر اساس فیصله نهایی کمیسیون انتخابات، روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی و اعلام نتایج این انتخابات از 18 دلو97 تا 25 جوزا 98 زمان در برخواهد گرفت.

همچنین وی اظهار داشت: بر اساس تقویم نهایی روند ثبت نام رای دهندگان برای انتخابات ریاست جمهوری از 18 دلو سال جاری شروع شده، در نهم حوت فهرست نهایی رای دهندگان در مراکز نصب خواهد شد و در 12 جدی ماه همین سال نیز روند ثبت نام کاندیدهای ریاست جمهوری آغاز خواهد شد.

این عضو کمیسیون انتخابات زمان نشر فهرست کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری را بر اساس این تقویم 18 جدی ماه 1397 عنوان کرد و گفت: در تاریخ 5 حوت همین سال روند قرعه کشی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته و تا 31 حمل 1398 آمادگی‌های کمیسیون برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی غزنی ادامه خواهد یافت.

به بیان وی، در 31 حمل انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی غزنی بر اساس این زمان بندی برگزار شده و در بیست و هفتم ثور نتایج ابتدایی انتخابات اعلام شده و 25 جوزا سال بعد نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی غزنی اعلام خواهد شد.

وی همچنین 30 سنبله سال 1398 را زمان برگزاری انتخابات شوراهای ولایتی و شوراهای ولسوالی ها عنوان کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟