تعطیلی سفارتخانه ها در پی نگرانی از شیوع کرونا در کره شمالی

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 80814

اگرچه هنوز مواردی از شیوع کرونا در کره شمالی به صورت رسمی گزارش نشده، اما برخی سفارتخانه های کشورهای مختلف در پیونگ یانگ به دلیل آنچه نگرانی از شیوع احتمالی ویروس خوانده شده است، تعطیل شدند.

به گزارش ایرنا، یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی گزارش کرد با تسهیل در تدابیر قرنطینه، شماری از خارجیان امروز دوشنبه کره شمالی را با پروازی به سمت ولادی وستک روسیه ترک کردند.  

در این گزارش آمده است از مدتی قبل نزدیک به ۱۰ هزار نفر در کره شمالی برای پیشگیری از شیوع این ویروس قرنطینه شدند.

این ویروس از اواخر سال گذشته میلادی در چین شیوع پیدا کرد اما به رغم همسایگی کره شمالی با این کشور، موردی از کرونا در آنجا گزارش نشده است.

پیشتر و به دنبال شروع تدابیر قرنطینه، شماری از دیپلمات های کشورهای مختلف کره شمالی را اواخر فوریه ترک کرده بودند اما اکنون گزارش شده است به دلیل خروج دیپلمات ها از کره شمالی و عدم حضور کارکنان نمایندگی های خارجی در این کشور و همچنین به دلیل خروج حدود ۶۰  نفر دیگر در روز دوشنبه، برخی سفارتخانه ها بسته شده است.

یونهاپ اضافه کرده است «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هشدار داده است که شیوع این ویروس در کشور می تواند «عواقب سنگینی» درپی داشته باشد.

کره شمالی مرزهای خود را با چین بسته و تدابیر بسیار شدیدی برای پیشگیری از ویروس اتخاذ کرده است پس از شروع تدابیر قرنطینه شماری از خارجیان و دیپلمات ها در این کشور نیز خود را در خانه قرنطینه کرده اند.

البته گزارش خبرگزاری کره جنوبی حاکی است که از میان ۱۰ هزار نفری که در هفته های گذشته قرنطینه شده اند نزدیک به ۴۰ درصد که علایم بیماری نداشتند، از قرنطینه خارج شده اند با این وصف روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم در کره شمالی نوشته است قرنطینه برای اتباع خارجی و شماری از کارکنان بخش های خدمات عمومی، مترجمان و راننده ها که در ارتباط با دیگران بوده اند، در نظر گرفته شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟