ترور به قصد تحریک!

  • انتشار: ۱۰ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 100140

ترور فخری زاده دانشمند ایرانی، گمانه زنی های بی شماری را موجب شده است. در مجموع می توان گفت اسرایل در پشت پرده این ترور بوده است. اما سخن در این است که اسرایل چطور یک چنین کار ابلهانه را انجام میدهد؟

مگر با ترور یک نفر یک پروژه ملی و کلان متوقف می شود؟ اگر قصد اسرایل از ترور فخری زاده توقف و یا تاخیر برنامه های هسته ای ایران باشد، که قطعاً غلط است و چنین اتفاقی عقلاً غیر ممکن است. این دانش سالهاست که در ایران بارور شده و بعید است که با ترور یک یا چند نفر متوقف شود.

پس اسرایل هدفی غیر از توقف برنامه های هسته ای و موشکی داشته است. فراموش نکنیم که اسرایل بیشترین بهره سیاسی را در عرصه بین المللی در زمان احمدی نژاد برد. زیرا مقامات ایرانی در آن زمان حالت تهاجمی داشتند و در هر روز اسرایل را به محو کردن از روی زمین تهدید میکردند. اسرایل نیز با سیاست مظلوم نمایی در دنیا اجماع بین المللی علیه ایران را بدست آورد و فشارهای بین المللی علیه ایران تا آنجا پیش رفت که قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران از حد نرمال خارج شده بود و تحریمها از همان زمان استارت خورد که تاکنون و در دولت ترامب تشدید هم شده بود.

حال که ترامب در انتخابات ۲۰۲۰ امریکا شکست خورده و جوبایدن معمار برجام یا توافق هسته ای با ایران روی کار آمده است، اسرایل به شدت به فضای پر تنش و تحریک آمیز ایران نیاز دارد. تا دوباره با مظلوم نمایی در جهان اجماع بین المللی علیه ایران که در دوران ترامب به شدت با شکست مواجه شده بود، را دوباره احیا نماید.

اسرایل از ترور فخری زاده قطعاً به دنبال دو قطبی کردن فضای سیاسی ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران ۱۴۰۰ و تحریک مخالفان برجام بر علیه امریکا و توافقات برجامی، میباشد. تا احتمال بازگشت ایران به توافقات برجام را با مشکل مواجه سازد. اگر ایران وادار به واکنش شود، آنگاه اسرایل به بخشی از اهداف خود خواهد رسید و احتمال جنگ و تنش بیشتر در منطقه در روزهای آینده می رود.

احمدی رشاد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟