ترامپ همکاری با سازمان جهانی بهداشت را قطع کرد

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86933

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از قطع کامل روابط این کشور با سازمان بهداشت جهانی علیرغم ادامه شیوع ویروس کرونا خبر داد.

ترامپ شامگاه جمعه در نشستی خبری گفت که واشنگتن به دلیل مخالفت سازمان بهداشت جهانی با تغییرات مورد درخواست آمریکا، تمام روابط با این سازمان را قطع کرد.

وی در عین حال افزود: دستور دادم مبالغی که قرار بود به میزان ۴۵۰ میلیون دالر در سال به سازمان بهداشت جهانی داده شود به دیگر مؤسسات که برای رفع نیازهای بهداشتی فوری در جهان تلاش می‌کنند، اعطا شود.

ترامپ سازمان بهداشت جهانی را به ناکامی در ارائه اطلاعات ضروری به کشورها پیرامون شیوع ویروس کرونا و جانبداری از چین متهم کرده و خواستار بازخواست این سازمان شده بود.

 پیش از این در تاریخ ۱۸ ماه می، رئیس جمهور آمریکا با قرار دادن متن نامه‌ای خطاب به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در توئیتر خود، از تهدید خود علیه این نهاد بین المللی خبر داد. او در این نامه تهدید کرد اگر سازمان جهانی بهداشت ظرف ۳۰ روز آینده، متعهد به پیشرفت‌های اساسی در اقدامات خود نشود، آمریکا با قطع دائم کمک‌های مالی خود به این نهاد، در عضویت خود در سازمان جهانی بهداشت نیز تجدید نظر خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟