ترامپ: ما احمقانه تروریست هایی مانند ابوبکر بغدادی را آزاد کردیم

  • انتشار: ۱۱ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 36381

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در کنگره آمریکا گفت که در گذشته ما به طرز احمقانه‌ای صدها تروریست خطرناک را آزاد کردیم تا یک بار دیگر آنها را در میادین جنگ ملاقات کنیم؛ تروریست‌هایی مانند ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش.

دونالد ترامپ در نخستین سخنرانی سالانه خود در کنگره گفت:  مفتخرم که اعلام کنم که ائتلافی که برای شکست دادن داعش شکل گرفته بود، تقریبا ۱۰۰% اراضی‌ای را که زمانی در عراق و سوریه تحت کنترل این جانی‌ها بود، پس گرفته است. اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده که باید انجام شود. ما به مبارزه تا زمان شکست داعش، ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: ما در گذشته به صورتی احمقانه صدها نفر از تروریست‌های خطرناک را آزاد کردیم و بعدا در میدان نبرد با همان‌ها مواجه شدیم، از جمله مثلا [ابوبکر] البغدادی رهبر داعش.

وی گفت : به همین دلیل، امروز من به وعده‌ام عمل کرده و فرمانی را امضا کردم که وزیر [دفاع، جیمز] متیس را مأمور می‌کند که سیاست بازداشت نظامی‌مان را تجدید نظر کرده و بازداشتگاه‌هایمان در گوانتانامو را باز نگه دارد.

ترامپ ضمن دفاع از عملکرد دولت خود گفت: دستآوردهای بزرگی را در طول یک سال اول ریاست جمهوری کسب کردیم. ما همیشه متحد و یکپارچه باقی خواهیم ماند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟