ترامپ افسران آمریکایی محکوم به جنایات جنگی در افغانستان را عفو کرد

  • انتشار: ۲۵ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 71092

کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اختیارات خود برای عفو سه نظامی آمریکایی متهم به جنایت جنگی در افغانستان و سوریه استفاده کرد.

«کلینت لورنس» و «متیو گلستاین» دو نظامی امریکایی در افغانستان و «ادوارد گالاگر» عضو دیگر ارتش ایالات متحده در سوریه مشمول عفو ترامپ قرار گرفته‌اند.

لورنس در سال 2012 در افغانستان به نیروهای خود دستور داده بود با سلاح سنگین به سه غیرنظامی افغان شلیک کنند. در اثر این اقدام، دو موتر سایکل سوار کشته و یک تن دیگر مجروح شدند.

این نظامی آمریکایی پس از محاکمه مجرم شناخته شده و در حال گذراندن 19 سال حکم زندان خود بود، اما با عفو ترامپ از زندان آزاد شد.

گلستاین دیگر نظامی آمریکایی متهم به قتل یک عامل انتحاری طالبان در سال 2010 قرار بود ماه دیگر محاکمه شود، اما این دستور رئیس جمهوری آمریکا وی را از ادامه محاکمه رها کرد.

وی در سال 2011 به کشتن عامل طالبان اعتراف کرد، اما ارتش آمریکا پس از تحقیقات وی را تبرئه و پرونده‌اش را مختومه کرد. با این حال، گلستاین در سال 2016 بار دیگر این موضوع را در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز پیش کشید که منجر به بازگشایی پرونده وی در محاکم آمریکایی شد.

گالاگر سومین نظامی مورد عفو ترامپ، در مرکز پرونده‌ای جنجالی قرار داشت. او متهم به قتل بود اما در نهایت در یک فقره عکس انداختن با جسد یک جنگجوی داعش گناهکار شناخته شد که در نهایت منجر به خلع درجه وی شد.

با عفو رئیس جمهور آمریکا، گالاگر درجه خلع شده خود را باز یافت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟