تداوم پیشروی جبهه مقاومت در جنوب حلب

  • انتشار: ۲۴ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 11786

ارتش دولت سوریه آماده می شود تا در یک عملیات بسیار مهم دو فرودگاه راهبردی را در این کشور از دست گروه‌های مسلح تروریست آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، ارتش سوریه هم اکنون آماده می‌شود تا دو فرودگاه راهبردی واقع در شرق ادلب را آزاد کند، این دو فرودگاه بسیار مهم به نام‌های تفتازی و ابوالظهور هستند. ارتش سوریه بعد از آزاد سازی 5 روستای جدید در حومه جنوبی حلب اکنون خود را برای این عملیات مهم آماده کرده است.

هم اکنون ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در فاصله 10 کیلومتری فرودگاه التفتازی و در فاصله 8کیلومتری از فرودگاه ابوالظهور هستند که با مهیا شدن زمینه های لازم برای این عملیات این دو فرودگاه نیز سرانجام بعد از گذشت 2 سال اشغال آزاد خواهند شد.

ارتش سوریه روز گذشته با همکاری نیروهای دفاع محلی مسلح که زیر نظر ارتش سوریه است ، موفق شد، روستاهای ابو رویب ، قریحه ، مریقص و دلامه واقع در جنوب کوه الاربعین در جنوب روستای الحاضره در حومه جنوبی حلب را آزاد کند.

ارتش سوریه و نیروهای دفاع محلی همچنین موفق شدند به این پیشروی های خود در بسط سیطره و نفوذ ارتش بر مناطق وسیعی از خاک سوریه ادامه دهند، هم اکنون بیشترین روستاهای واقع در فاصله مناطق تازه آزاد شده تا فرودگاه ابوالظهور را ارتش سوریه موفق شده است آزاد کند.

منابع نظامی ارتش سوریه همچنین در این راستا اعلام کردند: ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت موفق شدند جنبش موسوم به “احرار الشام الاسلامی” تروریستی را به همراه نیروهای منتسب به جبهه النصره شاخه القاعده تروریستی در سوریه را از آخرین پایگاه های خود در حومه جنوبی حلب تارومار کنند، از این رو اکنون می توان گفت این مناطق به صورت کامل از لوث حضور این نیروهای تروریستی پاکسازی شده است.

این منابع نظامی ارتش سوریه افزودند: هم اکنون تنها دو روستای الزربه و خان طومار و همچنین روستای البرقوم هستند، که در این منطقه در اشغال تروریست ها هستند، ولی مسیر برای آغاز عملیات مربوط به آزاد سازی فرودگاه ابوظهور نظامی هموار و مهیا شده است، هم اکنون این فرودگاه در اشغال تروریست های وابسته به جبهه النصره است.

در همین حال ارتش سوریه درباره سه روستای مذکور که هنوز در اشغال تروریست‌های مسلح است اعلام کرد: هم اکنون ارتش سوریه نیروهای خود را در اطراف این سه روستا یعنی خان طومار و البرقوم و الزربه مستقر کرده است و این روستاها از جنوب و شرق به صورت کامل محدود شده اند.

به گفته این منابع نظامی ارتش سوریه، ارتش در 8 ماه جاری میلادی موفق شده بود، روستاهای زیتان و قلعجیه و الحیره را که در اطراف الزربه واقع شده بودند آزاد کند، و هم اکنون ارتش سوریه تنها در فاصله دو کیلومتری از جاده اصلی حلب به دمشق قرار گرفته است، و این منطقه به عنوان آخرین پایگاه و محل استقرار جبهه احرار الشام تروریستی است.

با رسیدن ارتش سوریه به مسیر بین المللی حلب به دمشق از منطقه خان طومان و الزربه و رسیدن آنها به الایکاردا هم اکنون فرصت برای ارتش سوریه به منظور پیشروی به سمت ناحیه غربی حلب فراهم شده است، این منطقه به فرودگاه تفتاز یکی از بزرگ ترین فرودگاه های سوریه از نظر مساحت جغرافی به شمار می آید نزدیک است و فرودگاه مذکور از دو سال قبل از سوی جبهه النصره تروریستی به عنوان بزرگ ترین پایگاه آموزشی  گروه های مسلح به شمار می آید.

منابع سوری در این باره پیش بینی کردند،‌ ارتش سوریه فشارهای خود را برای بازپس گیری خان طومان و الزربه به منظور کامل شدن پیشروی ها به سمت این دو فرودگاه ادامه دارد،‌ چرا که امکان بازپس گیری این دو فرودگاه هم اکنون از هر زمان دیگری بیشتر شده است.

از سوی دیگر پایگاه خبری “الحل السوری” وابسته به مخالفان نظام سوریه در این باره اعلام کرد: داعش یکی از فرماندهان گردان وابسته به شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد را در شهر التل در حومه شمالی پایتخت سوریه کشته است.

شهر التل هم اکنون شاهد تنش شدیدی بین مسلح تروریستی و داعش است، بخصوص این تنش ها بعد از تلاش‌های اخیر داعش برای سلطه بر مقر جبهه النصره در این شهر نزدیک به ده روز قبل شدت یافته است.

در همین راستا داعش بنا به گفته همین منابع دو تن از نیروهای مسلح تروریست وابسته به گروهی که خود را ” گردان شام الرسول ” می خوانند اعدام کرده است،‌ این گروه بیشتر نیروهایش در منطقه یلدا در حومه جنوبی دمشق مستقر هستند و محل استقرار آنها در نزدیک اردوگاه الیرموک و شهر الحجر الاسود واقع شده است، این دو فرد مسلح را داعش با بستن بمب به آنها منفجر و اعدام کرد و اتهام نسبت داده شده از سوی داعش به این دو نفر تلاش برای بمب گذاری در مسیر حرکت داعش در جنوب دمشق بوده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟