تخریب پایه‌های برق چی سودی دارد؟

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 85285

در کتابی خوانده بودم، رهبری ” آی اس آی ” یکی از اهداف و شعار های شان این بود که کابل باید بسوزد. این بدان معنی است که اگر ما بتوانیم زیربناها و تاسیسات عام‌المنفعه را تخریب کنیم، مردم به قوت دولت شک می‌کند و نگرانی و نارضایتی خویش را بیان می‌کند که این خود در ضعیف ساختن دستگاه حکومتی تاثیر به سزایی دارد.

از سوی حکومت افغانستان که با کمک‌های خارجی‌ها برنامه‌های جدید خویش را طرح می‌کند، از ناحیه بودجه نیز به شکست روبرو می‌شود که این خود در ضعیف ساختن دستگاه حکومتی موثر است.

جدا از بحث مشکلات تاریکی و مصرف هنگفت تیل در نبود برق در ادارات دولتی و غیر دولتی، ضربه مهلکی بر بودجه شرکت برشنا نیز می‌باشد چون مصرف ترمیم هر پایه برق تا سطح ۸۰ هزار دالر برآورد می‌گردد.
“آی اس آی” نفوذ فوق‌العاده در این کشور در سطوح مختلف اجتماعی و سیاسی و حتی امنیتی دارد، این‌کار از توان نیرو های دلیر و قهرمان امنیتی ما نیست که در برابر هر پایه یک پوسته (پاسگاه) امنیتی افراز کند، راه حل این‌ست که؛ دستگاه ضد جاسوسی و کشف استخباراتی در این مسیر باید گام‌های اساسی بردارد تا عوامل داخلی و خارجی را شناسایی و به جزای اعمال شان برساند، در غیر این آش و همین کاسه ادامه خواهند یافت.

پاکستان با عمال‌های داخلی شان از هر گزینه‌ی ممکن برای تضعیف حکومت افغانستان استفاده خواهند کرد که این خود یک گزینه بسیار ارزشمند و موثر می‌باشد که توسط طالبان و دیگر نیرو های دست نشانده و تربیه شده‌ی آی اس آی عملی و اجرا می‌شوند‌.

عارف ادیب

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟