تخریب منازل مسکونی، مکتب و کلینیک در انفجار تونل طالبان در فاریاب

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۴۰۰
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 110144

منابع امنیتی ولایت فاریاب اعلام کردند که در پی انفجار یک تونل حفر شده توسط طالبان در ولسوالی قیصار این ولایت، بیش از ۳۰ منزل مسکونی، مکتب و کلینک و همچنین ۳۰ دوکان غیر نظامیان تخریب شده است.

عبدالکریم یورش، سخنگوی پلیس فاریاب گفت: طالبان از مدتی پیش یک تونل که حدود صد متر طول داشته را با استفاده از منازل مسکونی مردم به استقامت قوماندانی امنیه ولسوالی قیصار حفر کرده بودند که عصر روز گذشته، با انفجار مواد جاسازی شده در آن و بر اثر تحرکات نیرو‌های امنیتی و دفاعی، ۹ طالب مسلح کشته و ۳ تن دیگر آنان نیز شدیدا زخم برداشته‌اند.

وی افزود: نیرو‌های امنیتی از حفر تونل آن‌ها آگاهی حاصل نمودند، سپس یک خندق را از داخل قوماندانی امنیه کندند و آن را از آب پر کردند؛ زمانی که آب به تونل رخنه کرد، طالبان فکر نمودند که به چاه سپتیک و هدفی که می‌خواستند رسیدند؛ سپس حفر را متوقف کرده و مواد کارگذاری شده را انفجار دادند؛ بعد از انفجار دیدند که حدود سه متر عقب دیوار خارج قوماندانی امنیه قیصار، انفجار صورت گرفته است.

یورش گفت که در این انفجار به نیرو‌های امنیتی و دفاعی هیچ آسیبی نرسیده، اما به افراد ملکی خسارات هنگفت مالی وارد شده است.

تعداد ۳۰ منزل مسکونی، یک باب مکتب و کلنیک و ۳۰ باب دوکان در بازار ولسوالی قیصار ویران شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟