تایم: طالبان در جنگ غزنی پیامی فرستادند که استراتژی آمریکا در افغانستان شکست خورده است

  • انتشار: ۵ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46609

تایم در گزارشی از جنگ دو هفته قبل طالبان در ولایت غزنی نوشته است که این گروه بعد از اینکه از شهر غزنی به بیرون رانده شد، اعلام کردند که پیام واضحی به رئیس جمهور ترامپ فرستادند و آن پیام این بود که فتح غزنی بیانگر شکست استراتژی ترامپ برای افغانستان است.

در بخشی از گزارش تایم از جنگ غزنی آمده است، طبق معمول هر دو طرف اعلام پیروزی کردند. طالبان حتا پس از این‌که از شهر غزنی بیرون رانده شدند، اعلام کردند که با این عملیات پیام واضحی را به رییس‌جمهور دونالد ترمپ فرستادند. در بیانیه‌ی این گروه آمده است که «فتح این شهر بیان‌گر ناکامی استراتژی اخیر امریکا است. تجربه‌ی غزنی ثابت کرد که هیچ کمربند دفاعی شهرها نمی‌تواند مهارت تهاجمی مجاهدین را تاب بیاورد.»

در حقیقت، به نظر می‌رسد که ارزش استراتژیک حمله غزنی، توییت‌ها، تیتر اخبار و فیلم‌هایی ویدئویی است که شبکه‌های اجتماعی را در نوردید. فیلم‌هایی که نشان می‌دهند طالبان مسلح با بی‌پروایی آزادانه در مرکز شهر گشت‌وگذار می‌کنند. پیام واضح بود: طالبان همچنان یک دشمن قوی است که هر زمانی که جنگ‌جویان آن بخواهند بدون در نظر گرفتن گفت‌وگوهای صلح و امید برای مصالحه، می‌توانند حمله کنند.

از دید نیروهای ایالات متحده و ارتش افغانستان، نبرد غزنی موفقیت‌آمیز بود. سربازان افغان هرچند که برای برگرداندن ورق به نفع خودشان، به شدت وابسته به نیروهای ویژه و حملات هوایی ایالات متحده‌اند، اما ایستادند،‌ جنگیدند و دشمن را در عرض پنج روز پس زدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟