تایباد، میزبان زائرین افغانستانی

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 70116

«محمد تقی هاشمی»، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، گفت: تا کنون بر اساس آمارها 22 هزار و 554 زائر افغانستانی وارد مرز دوغارون شده اند.

او با اشاره به تشکیل ستاد مردمی افغانستان در استان؛ افزود: تعداد چهار موکب مستقر در مرز دوغارون و یک موکب مرزبانی به همت آستان قدس رضوی قبل از ورودی گمرک دایر شده اند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی اظهار داشت: در استان 15 موکب افغانستانی فعال است که همه زائرین محترمی که تشریف می آورند؛ به مدت 24 ساعت در استان اقامت خواهند داشت و از خدمات رفاهی بهره مند خواهند شد.

هاشمی در خصوص اعزام زوار افغانستان تصریح کرد: زوار محترم پس از زیارت حرم مطهر رضوی و ساماندهی به مرز شلمچه اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: در مرز شلمچه، استان خراسان رضوی به یمن حمایت های استانداری، یک موکب بزرگ مخصوص خراسان رضوی در محل دروازه امام رضا(ع) دایر شده است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران؛ محمد تقی هاشمی در رابطه با مواکب خارج از کشور مربوطه به استان افزود: در عراق تعداد 2 موکب در کاظمین و 2 موکب دیگر در کربلا وجود دارد و پیشنهاد شده تا یک موکی دیگر را نجف اشرف راه اندازی کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خاطر نشان کرد: نزدیک به 27 موکب از بدو ورود تا عراق و بالعکس فعال می باشند و آماده پذیرایی از زوار شریف می باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟