تاکید عبدالله بر نقش زنان در صلح

  • انتشار: ۲۴ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 37035

رييس اجرایی حکومت افغانستان، ضمن تاکيد بر نقش زنان در تمام بخش ها و حفظ حقوق آنها در روند صلح با مخالفين مسلح دولت، گفت که بدون حضور زنان در عرصه های مختلف پیشرفت به میان نمی آید.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، که امروز در کابل صحبت مي کرد، گفت که حکومت در همکارى با سایر نهادها برای تحقق حقوق زنان تلاش می ورزد تا نقش آنان بیش از این در عرصه های مختلف افزایش یابد.

عبدالله خاطر نشان کرد که  در دفتر ریاست اجرایی حکومت، کمیتۀ خاصی برای تقویت و توانمندی زنان تشکیل شده؛ تا به مشکلات زنان رسیده گی می شود.

او تصریح نمود که در حال حاضر، زنان افزون بر فعالیت های اقتصادی در سکتور خصوصی، در بخش های کلیدی حکومت به حیث وزیر، سفیر و غيره ایفای وظیفه می کنند.

اين مقام بلند پايۀ حکومت علاوه کرد که در یک ونیم دهه اخیر پس از دورۀ طالبان، زنان افغان در بخش اقتصادی رشد چشمگیر داشته اند و به توانایی هايی دست یافته اند که می توانند در بازارهای ملی و بین المللی در عرصه های مختلف رقابت کنند.

وی با بیان اینکه در انتخابات گذشته، بیش از ٤٠ درصد رای دهندگان را زنان تشکیل می داد، ابراز امیدواری کرد که در انتخابات آینده این رقم بالاتر برود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟