تاکید طالبان بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 56018

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان بار دیگر بر خروج نظامیان امریکایی از افغانستان به منظور رفع بحران در کشور تاکید کرد.

شاهین به دیلی تایمز گفت: طالبان اکنون درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و پایان دادن به اِشغال کشور با طرف امریکایی در حال گفتگو است و واشینگتن نیز خواستار آن است که در آینده از خاک افغانستان برای اهداف تروریستی علیه امریکا و متحدانش استفاده نشود.
وی افزود: این دو موضوع در دیدارهای اخیر مورد گفتگو قرار گرفته و پیشرفت‌هایی نیز در این باره حاصل شده اما توافق نهایی نیازمند مذاکرات بیشتر است که در نشست‌های آینده صورت خواهد گرفت.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان افزود: مسایل دیگری نیز استند که هنوز باید درباره آن‌ها توافق صورت گیرد مانند تعین جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان و اینکه چه زمانی خروج نیروها آغاز می‌شود. این مسایل می‌تواند در نشست‌های بعدی حل شود.
وی درباره احتمال برگزاری گفتگوهای بین‌الافغانی نیز گفت: توافق درباره خروج نیروها و مبارزه با تروریزم فضا را برای رسیدن به توافق بین‌الافغانی فراهم می‌کند.
شاهین با اشاره به نشست اخیر طالبان و شماری از نمایندگان احزاب سیاسی افغانستان در مسکو تصریح کرد: با اشتراک در نشست مسکو در ماه فبریوری ما گامی در جهت گفت‌وگوهای بین‌الافغانی برداشتیم.
شاهین ادامه داد که دور بعدی نشست مسکو در اوایل ما آوریل در دوحه قطر برگزار می‌شود و نمایندگان طالبان در دیدار با سیاسیون برجسته افغان درباره ابعاد مختلف بحران کشور گفتگو خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟