تازه ترین گزارش سازمان ملل درباره اوضاع یمن

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 5572

سازمان ملل متحد اعلام کرد که تجاوز عربستان به یمن باعث کشته شدن 1850 و آوارگی بیش از نیم میلیون نفر از پایان ماه مارس تا کنون شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، دفتر هماهنگی بحران های سازمان ملل متحد (اوشا) تأکید کرد که بر اساس آمار بیمارستانهای یمن، تجاوز عربستان به این کشور تا نیمه ماه مه ۷ هزار و ۳۹۴ مجروح به جا گذاشته است.

«ادریان ادواردز» سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت که تعداد آوارگان از آغاز ماه مارس به بیش از پانصد و ۴۵ هزار نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد آتش بس که روز دوشنبه به پایان رسید به این کمیساریا اجازه داد که کمک های بیشتری از طریق زمین و هوا به یمن برساند و آنها را از طریق مراکز توزیع مستقر در صنعا و عدن به دست جنگ زدگان برساند.

ادواردز تاکید کرد که توزیع کمک ها در مناطق صعب العبور نیز انجام شده و ۶ فروند هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه در صنعا فرود آمده اند.

اما «الیزابت بایرز» سخنگوی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد گفت که مدت آتش بس برای توزیع تمام کمک های غذایی کافی نبود و این سازمان فقط توانست نیمی از کمک های تعیین شده را میان ۴۰۰ هزار نفر از هفتصد و ۳۸ هزار نفر توزیع کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟