بیش از 2500 اسلحه پلاستیکی در پروان نابود شد

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 9825

مسولان محلی در ولایت پروان در شمال کشور ده ها نوع اسلحه پلاستیکی را از دکان های این ولایت جمع آوردی و آتش زدند، اسلحه هایی که قبلا از سوی وزارت امور داخله فروش آن ممنوع اعلام شده بود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، خواجه روح الله صدیقی، شهرداری چاریکار، گفت: «۲۵۰۰ اسلحه پلاستیکی مختلف النوع که دکاندارن آنرا از کابل وارد شهر چاریکار کرده بودند، از سوی شهرداری جمع آوری و حریق شد.»

آقای صدیقی می گوید که این مقدار اسلحه پلاستیکی قرار بود در روزهای عید به فروش برسد.

محموله این اسحله روز دوشنبه ۳۰ سنبله در تپه گلغندی آتش زده شد.

آقای صدیقی می گوید که نظارت از دکان ها ادامه دارد و به کسی اجازه داده نخواهد شد تا اسلحه پلاستیکی به فروش برساند. او همزمان هشدار داد با کسانیکه محدودیت های وضع شده را زیر پا بگذارد، برخورد قانونی خواهد شد.

به گفته او، براساس برنامه یک کمیته نظارتی برای جلوگیری از فروش اسلحه های پلاستیکی در شهر چاریکار تشکیل شده است.

شهرداری چاریکار، از تاجران خواست تا از وارد کردن اسلحه های پلاستیکی که بیشتر سلامت و زندگی کودکان را به خطر مواجه می کند، خودداری کنند.

شهر شهر چاریکار هشدار داد در صورتی که دوکاندارن بار دیگر در روزی های عید اسلحه های پلاستیکی به فروش برسند با برخورد قانونی روبرو خواهد شد.

پیشتر، وزارت داخله خرید و فروش اسلحه پلاستیکی، مواد آتش زا و پتاقی را ممنوع اعلام کرد و هشدار که با متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.

این وزارت پس از آن خرید و فروش این اسباب بازی را ممنوع اعلام کرد که در عید رمضان دستکم ۱۰۰ کودک براثر استفاده از اسحله راهی بیمارستان شدند.

داکتران در آنزمان گفته بودند که بیشتر کودکان از ناحیه چشم آسیب دیدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟