بیش از ۱۸ هزار افغانستانی در زاهدان خدمات سلامت گرفتند

  • انتشار: ۷ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 81915

«ایرج حریرچیم معاون وزیر بهداشت ایران می گوید:۱۸ هزار و ۶۶۶ تن از اتباع افغانستان از ابتدای ماه حوت تاکنون پس از دریافت خدمات سلامت در اردوگاه الغدیر زاهدان به سمت مرز میلک هدایت شدند.

حریرچی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اردوگاه الغدیر زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اینک تعداد زیادی از اتباع این کشور که قصد خروج از ایران را دارند از لحاظ ویروس کرونا و سایر بیماری‌های واگیر مورد غربالگری قرار می‌گیرند و در صورت نیاز مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی به آنان ارائه می‌شود. 

وی تصریح کرد: این خدمات به اتباعی که به صورت مجاز و غیرمجاز وارد کشور شده‌اند ارائه و برای افرادی که مدارک شناسایی دارند گواهی سلامت صادر می‌شود.

معاون وزیر بهداشت ایران گفت: خواهران و برادران افغانستانی مهمانان جمهوری اسلامی ایران هستند و سلامتی آنان برای ما بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت این کشور شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۶۳ نفر افزایش یافت.

بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۱۱۰ نفر به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۳۶ نفر دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۱۷ نفر به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد. 

تاکنون ۱۱ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده‌اند. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟