بیش از یک میلیون مقام چینی که مرتکب فساد شده بودند، بازداشت شده است

  • انتشار: ۱۸ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 31639

مقامات چینی می گویند که بیش از 1 میلیون و 300 هزار مقام چینی را در 5 سال گذشته مرتکب فساد شده بودند، را بازداشت کرده اند. بیشتر این افراد مرتکب فساد اداری شده بودند و بیش از 100 تن از آنها بعد از فرار از چین بازداشت شده اند.

سایت یی سی به نقل از کمیسیون انضباطی حزب کمونیست چین در آستانه برگزاری نوزدهمین اجلاس بزرگ حزب کمونیست این کشور اعلام کرد در 5 سال گذشته حدود یک میلیون و 343 هزار مقام و مسئول فاسد را در چین شناسایی، دستگیر و محاکمه کرده است.

به گزارش یی سی چین؛ در پنج سال گذشته دستاوردهای شایانی در مبارزه با فساد در چین حاصل شده است به طوری که آمارها نشان می دهد در کنار دستگیری مقام های فاسد، حدود 130 نفر از مقام های چینی که به کشورهای دیگر گریخته بودند نیز به چین بازگردانده شده اند.

نزدیک به نیمی از افرادی که مرتکب فساد مالی شده اند مسئولانی هستند که در بخش های روستایی و ولسوالی های این کشور فعالیت می کرده اند.

آمار تارنمای یی سی چین نشان می دهد که در پنج سال گذشته همچنین بیش از 155 هزار سازمان از زیرمجموعه های حزب حاکم مورد بازرسی مالی قرار گرفته اند.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در سال 2012 میلادی با شعار مبارزه با فساد و شکار ببرها و مگس ها که مقصود مفسدان بزرگ و کوچک بود روی کار آمد و تاکنون تعداد زیادی از این مقام های فاسد را به دام انداخته است.

از میان چند صد هزار نفری که در چین به جرم مبارزه با فساد دستگیر شده اند نزدیک به 120 نفر آنها از جمله کسانی هستند که در رده های بالای حکومتی صاحب منصب بوده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟