بهترین کشورها برای مهاجرات بانوان از نظر اشتغال

  • انتشار: ۲ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 106700

بهترین شغل ها برای بانوانی که قصد مهاجرت دارند بایستی در راستای توانایی های آنها و همچنین مهارت های شان انتخاب شود، تا بتوانند در همان زمینه خود را تقویت کنند و ارتقا پیدا نمایند.

بهترین کشورهای برای مهاجرت زنان از نظر اشتغال
بهترین کشورهای برای مهاجرت زنان از نظر اشتغال

شغل های مناسب برای خانم های مهاجر، باید دارای امنیت شغلی و همچنین درآمد مناسب باشد. در این نوشته به کشورهایی که از نظر شغلی برای مهاجرات بانوان مناسب تر از دیگر کشورها می باشد پرداخته شده است.

بهترین شغل برای زنان بعد از این که مهاجرت صورت گرفت، خود اشتغالی می باشد که با یک ایده می شود کسب و کارهای مناسب و در خور شان را راه اندازی و ثبت کرد.

همان طور که همه می دانند بهترین مشاغل برای بانوان بعد از مهاجرت در هر کشوری دارای شرایط و قوانین خاص خود می باشد که این امر با توجه به تفاوت های فرهنگی باید تبدیل به بهینه شود.

خیلی از مهاجران در دنیا را جامعه زنان تشکیل می دهند که پیدا کردن یک شغل مناسب و درخور، از ضروریات به شمار می رود و در کنار آن نیز مسلما موانع زیادی وجود دارد که از جمله آنها می توان به آشنا نبودن با زبان آن کشور، تفاوت های فرهنگی و همچنین اصول قوانین قراردادهای کاری می باشد.

در جهان تجارت های بین المللی دیدگاهی که نسبت به یک زن وجود دارد به این شکل است که در رتبه اول او را یک خارجی می دانند که به دنبال کار است، در مرتبه دوم وی نماینده ای است از یک فرهنگ و کشور دیگر و در نهایت، زن بودن او مطرح می شود.

با وجود آنچه گفته شد، مهاجرت شغلی می تواند فرصت مناسبی باشد برای این که شما به عنوان یک زن با فرهنگ کاری دیگر کشورها آشنا شوید و از آن طریق به تقویت مهارت های تان بپردازید.

بهترین شغلی که یک زن می تواند بعد از مهاجرت به آن روی آورد مسلما همان چیزی است که در راستای تخصص و توانمندی های وی باشد، در غیر این صورت رضایت شغلی را برای وی به ارمغان بیاورد.

بهترین کشورهای برای مهاجرت زنان از نظر اشتغال

شغل های مناسب برای بانوان مهاجر

از جمله شغل هایی که برای زنان مهاجر مناسب است، آن چیزی است که برای او امنیت شغلی ایجاد کند، به این معنا که باید توانایی و همچنین معیارهای ورود به بازار کار بین المللی را در خود ببیند و حتی بتواند وارد رقابت شود.

در همین راستا باید توجه زیادی به تخصص و توانایی های خود داشته باشد که این خود، می تواند اولین قدم برای ورد به بازار کار بین المللی باشد. اگر شغل بانوان بعد از مهاجرت به درستی انتخاب شود می تواند رضایت خاطر او از مهاجرت را نیز به همراه داشته باشد.

کشورهای مناسب برای شغل بانوان مهاجر

در برخی کشورها مزایا و امنیت شغلی بیشتر از دیگر کشورها می باشد. مثلاً کشور استرالیا از جمله کشورهایی است که هفتاد در صد زنان مهاجر در این کشور از شرایط شغلی شان اظهار رضایت کرده اند.

در این زمینه تحقیقی صورت گرفته است که در ادامه مطلب به آن پرداخته می شود.

در راستای انجام این تحقیق هشت هزار زن به عنوان بخشی از گزارش سال ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار گرفتند. این تحقیق برای رتبه‌ بندی، فقط کشورهایی را مورد بررسی قرار داد که نمونه‌ ی نظرسنجی آنها دست کم ۳۱ شرکت ‌کننده داشت. و نظرسنجی حاوی سوالاتی در خصوص دورنمای شغلی، تعادل میان کار و زندگی و همچنین امنیت شغلی بود.

در تحقیق صورت گرفته، جمهوری چک رتبه‌ ی اول را به دست آورد به این شکل که ۷۳ درصد از زنان در این کشور می‌گویند که از فرصت‌های شغلی رضایت دارند، ۷۹ درصد شان از تعادل میان زندگی و کارشان رضایت دارند و ۷۸ درصد زنان از امنیت شغلی خود راضی هستند.

نگاهی به ادامه این مقاله بیندازید تا با چند بهترین کشور برای مهاجرت کاری بانوان با بالاترین رضایت شغلی آشنا شوید. این نوشته بیشتر به دردتان خواهد خورد اگر که می‌خواهید چشم ‌انداز حرفه‌ای خود را با کار در خارج از کشور خودتان تقویت کرده و ارتقاء ببخشید.

بهترین کشور برای مهاجرت کاری زنان با بالاترین رضایت شغلی

جمهوری چک

در این کشور، زنان از  چشم انداز شغلی شان تا ۷۳ درصد، ابراز رضایت کرده اند. در مقوله تعادل میان کار و زندگی ۷۹ درصد از زنان راضی هستند و همچنین  امنیت شغلی را ۷۸ درصد از زنان اظهار رضایت کرده اند.

استرالیا

در  کشور استرالیا ۶۵ درصد از زنان از چشم انداز فرصت‌های شغلی شان راضی هستند و تعادل میان کار و زندگی ۷۰ درصد از زنان را راضی نگاه داشته است.  امنیت شغلی نیز تا حدود ۶۴ درصد از این آمار را به خود اختصاص داده است.

هلند

از نظر چشم انداز فرصت‌های شغلی در کشور هلند ۵۸ درصد از زنان راضی هستند. تعادل میان کار و زندگی ۷۳ درصد و در خصوص امنیت شغلی ۶۸ درصد از زنان در این کشور راضی هستند.

بهترین کشورهای برای مهاجرت زنان از نظر اشتغال
بهترین کشورهای برای مهاجرت زنان از نظر اشتغال

نیوزلند

در کشور نیوزلند  چشم انداز فرصت‌های شغلی ۵۱ درصد از زنان را راضی نگاه داشته است که عادل میان کار و زندگی در این کشور ۷۸ درصد است، همچنین در مورد  امنیت شغلی باید گفت ۶۸ درصد از زنان راضی هستند.

مالت

در این کشور چشم انداز فرصت‌های شغلی رضایت  ۵۸ درصدی زنان را در پی داشته است. تعادل میان کار و زندگی ۷۰ درصد و در مورد امنیت شغلی ۶۶ درصد از زنان راضی هستند.

لوکزامبورگ

  • در چشم انداز شغلی ۵۶ درصد از بانوان راضی هستند.
  • در  تعادل میان کار و زندگی ۶۵ درصد از بانوان راضی هستند.
  • در امنیت شغلی ۷۰ درصد از بانوان راضی هستند.

دانمارک

  • در خصوص چشم انداز فرصت‌های شغلی ۴۹ درصد از زنان راضی هستند.
  • در تعادل میان کار و زندگی ۸۲ درصد راضی اند.
  • امنیت شغلی هم ۶۱ درصد از زنان را راضی نگاه داشته است.

نروژ

  • از چشم انداز فرصت‌های شغلی ۵۰ درصد از زنان راضی هستند.
  • از  تعادل میان کار و زندگی ۷۵ درصد از زنان راضی هستند.
  • از امنیت شغلی ۷۳ درصد از زنان راضی هستند.

تایوان

  • چشم انداز شغلی ۶۶ درصد از بانوان را راضی نگاه داشته است.
  • در مقوله تعادل میان کار و زندگی ۷۷ درصد از زنان راضی هستند.
  • ۷۲ در صد از امنیت شغلی بانوان نیز فراهم است.

بحرین

  • چشم انداز شغلی بانوان در بحرین ۶۶ درصد است.
  • از تعادل میان کار و زندگی ۷۶ درصد از زنان راضی هستند.
  • از  امنیت شغلی ۶۱ درصد از زنان راضی هستند.