بهترین کتاب سال برای مطالعه شما/ ۴ کتابی که حتما باید آنها را بخوانید

  • انتشار: ۲۳ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 83106

بعضی از کتاب ها با توجه به موضوع و محوریتی که دارند، بیش از سایر کتب مورد توجه و اقبال عمومی واقع می شوند بطوری که از سوی خوانندگان به دیگران نیز پیشنهاد می گردند و همین امر سبب می شود که تبدیل به بهترین کتاب سال گردند، در این مقاله همراه شما هستیم با معرفی ۴ مورد از بهترین های کتاب در سال ۱۳۹۸٫

معرفی بهترین کتاب سال ۱۳۹۸

اینکه بخواهیم از بهترین کتاب های سال صحبت کنیم باید مولفه های مختلفی از جمله تیراژ، میزان فروش و … را بررسی کرده و در نهایت در یک جمع بندی به ذکر برترین ها بسنده کنیم.

معیار ما در انتخاب کتاب سال ۹۸ میزان فروش و موفقیت این کتاب ها در طی سال بوده است، امیدواریم استفاده کافی را از این لیست ببرید.

بهترین کتاب سال
بهترین کتاب سال

کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی

کتاب اثر مرکب را می توان در رده های آغازین لیست بهترین کتاب سال قرار دارد؛ چرا که از جهاتی، کتاب اثر مرکب نوشته‌ی دارن هاردی جان کلام کتاب‌هایی است که در دهه‌های گذشته در زمینه‌ی توانمندسازی و رسیدن به موفقیت منتشر شده‌اند.

شاید به همین خاطر باشد که شماری از نام‌آورترین اساتید جهانی این رشته، نظرشان را در مورد این کتاب نوشته‌اند و همگان را به مطالعه‌ی دقیق و حتی چندباره‌ی آن دعوت کرده‌اند.

حسین یاغچی ویراستار مجموعه‌ی «ثروتمندان خودساخته» درباره کتاب اثر مرکب چنین می گوید:

«فلسفه و تفکر پشت این کتاب می‌تواند به حدی اثرگذار شود و تحول ایجاد کند که هیچ بعید نیست در سال‌های آینده گروه‌هایی در فضاهای آنلاین و آفلاین شکل بگیرند که حامل اندیشه‌ی اثر مرکب باشند. این کتاب را باید آمیخته با جان کنیم و در اکنون‌مان جاری سازیم و نتایج‌اش را هم در مقیاس یک عمر متشکل از امروزها و این لحظه‌ها ببینیم و بسنجیم که گفت: «زندگی، آبتنی کردن در حوضچه‌ی اکنون است.»

کتاب این راهش نیست اثر اریک بارکر

اریک بارکر نویسنده کتاب «این راهش نیست» معتقد است هرآنچه راجع به موفقیت می دانیم اکثرا اشتباه است و به همین جهت باید به آن‌ چیزهایی که در در پس پرده رازهای موفقیت وجود دارد پی برد.

او می‌گوید بیشتر توصیه‌هایی که در رابطه با موفقیت شنیده‌اید کاملا اشتباه هستند. بارکر در این کتاب از علم شگفت‌انگیزی پرده بر می دارد که تعیین‌کننده موفقیت است و مهم‌تر از آن، شیوه دست یابی به آن علم را نیز بیان می کند.

پاسخ های قانع کنننده به سوالات زیر از سوی بارکر می تواند راهگشای هر فردی در مسیر رسیدن به موفقیت باشد: (بهترین کتاب سال)

چرا دانشجویان ممتاز به ندرت موفق می‌شوند؟ چگونه بزرگترین ضعف می‌تواند بزرگترین قدرت شما باشد؟

آیا افراد خلاق افرادی ناموفق هستند؟ چرا بهترین درس درباره همکاری کردن را باید از اعضای باندهای مختلف، دزدان دریایی و قاتلان زنجیره‌ای یادبگیریم؟

چرا تلاش برای بالا بردن اعتماد به نفس کار درستی نیست؟ چگونه فلسفه بودا راه حل بهتری پیش پای ما قرار می‌دهد؟

چگونه با استفاده از استراتژی چنگیزخان، خطاهای اینشتین و درس کوچکی از مرد عنکبوتی می‌توان بین کار و زندگی تعادل ایجاد کرد؟

بارکر در این کتاب می‌گوید باید به افراد موفق تاریخ بنگریم و مانند آنها عمل کنیم و به افراد ناموفق نگاه کنیم و مثل آنها نباشیم. (بهترین کتاب سال)

کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

کتاب خودت باش دختر از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون و نیویورک تایمز که با نگرش مستقیم بر سبک زندگی زنان و دختران نوشته شده است بی شک می تواند عنوان بهترین کتاب سال را از آنِ خود نماید.

اگر بخواهیم محتوای این کتاب را در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگوئیم که این کتاب درباره‌ی خودباوری و مسئولیت‌پذیری لازم برای شادی و رضایت در زندگی زنان و دختران نوشته شده است.

در این کتاب پروتوتایپ‌ها و تصاویر قالبی شکل گرفته توسط جامعه، رسانه ها و حتی خانواده از زندگی یک زن مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن الگوی طبیعی و خوشبختانه‌ای دیگر از زندگی ترسیم و معرفی می‌ گردد

در پشت جلد این کتاب چنین آمده است: «تا به‌ حال این فکر به‌ سرتان زده که آن‌ قدرها هم که باید خوب نیستید؟ که به‌ اندازۀ‌ کافی لاغر نیستید؟ که مادر بدی هستید؟ آیا این فکر به سرتان زده که لیاقت‌تان همین‌ است که با شما بدرفتاری شود؟ که هیچ ارزشی ندارید و هرگز به ‌جایی نخواهی رسید؟ تمامی این‌ها دروغ است. دروغ‌هایی که توسط جامعه، رسانه‌ها، خانواده‌هایمان، یا صادقانه بگویم، توسط خود شیطان ساخته شده و تداوم یافته‌اند. این دروغ‌ها برای اعتماد به‌ نفس و توانایی‌های ما خطرناک و ویرانگر هستند. بزرگ‌ترین گناه این دروغ‌ها این است که اصلاً آن‌ها را نمی‌شنویم. ما به‌ ندرت دروغ‌هایی را که دربارۀ خودمان ساخته‌ایم می‌شنویم چون سال‌هاست که آن‌ها با صدای بلند در گوش‌هایمان نجوا می‌شوند و از این‌ رو شنیدنشان تبدیل به امری عادی شده است. حرف‌های نفرت‌انگیزی که هر روز بر سرمان آوار می‌شوند اما متوجه‌شان نمی‌شویم»

در کتاب خودت باش دختر فرد در می‌یابد که تشخیص دروغ‌هایی که در مورد خودمان باور کرده‌ایم کلید تبدیل شدن به نسخۀ بهتری از خودمان می باشد.

کتاب عادت های کوچک اثر استفن گایز

کتاب عادت‌های کوچک نیز که یکی از چندین عنوان بهترین کتاب سال به شمار می آید، به شما در افزودن عادت‌های رفتاری سالم زندگی‌تان کمک می‌کند.

می دانیم که گاهی کارهای به ظاهر کوچک می‌توانند تاثیراتی شگرف بر زندگی افراد داشته باشند. استفن گایز در این کتاب به خوبی این تاثیرات عمیق را به تصویر کشیده و بیان کرده است.

کتاب عادت‌های کوچک (Mini Habits) در هفت بخش اصلی نگارش یافته است. سه بخش اول این کتاب در مورد ساخت عادت، مغز، نیروی اراده، انگیزه و ارتباطی است که این موارد با یکدیگر دارند. دو بخش بعدی به بحث در مورد نتایج علمی و منطقی طرز استفاده بهینه از این اطلاعات می‌پردازد و سه بخش آخر روش به‌ کارگیری آن‌ها را به ما نشان می‌دهد.

استفن گایز (Stephen Guise) در این کتاب تعهد می‌دهد که تمرین و تکرار موفقیت می‌تواند هر عادت کوچکی را تبدیل به یک الگوی درازمدت در زندگی کند. زیبایی مفهوم او در سادگی آن نهفته است.