طرز تهیه سوسک کش دست ساز خانگی و قوی

  • انتشار: ۱۴ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 76577

وجود سوسک های ریز در آشپزخانه و داخل کابینت‌ها و گاها سوسک‌های درشت یکی از دغدغه های خانم های خانه دار است. در این مقاله از سرویس اطلس پلاس سعی شده با معرفی بهترین سوسک کش تا حدودی به رفع این دغدغه شما کمک کنیم.

خیلی از افراد با این مشکل دست به گریبان هستند و برای حل آن به روش های متعددی دست می‌زنند. این روش ها در اکثر موارد نتیجه می‌دهند و گاهی هم بی نتیجه باقی می‌مانند.

سوسک های ریز و درشت مختلفی وجود دارند که دو نوع از آنها در منازل و آشپزخانه ها یافت می‌شوند. یک مدل سوسک‌های درشتی هستند که در حمام مستقر هستند و به سوسک حمام معروفند و از طریق لوله های فاضلاب و یا چاه وارد حمام می‌شوند.

بهترین سوسک کش

سوسک های ریز آشپزخانه به سوسک آلمانی و یا سوسک اسرائیلی معروفند. این سوسک ها خواب را از چشم خانم های خانه دار ربوده است و در فصل های مختلف سال به خصوص تابستان تعداد آنها زیاد شده و مشکلات متعددی را به وجود می‌آورند.

بهترین سوسک کش دست ساز

خلاص شدن از شر سوسک های موزی و چندش آور کار چندان راحتی نیست، اما با انجام روش های زیر شما می‌توانید بهترین سوسک کش را در اختیار داشته باشید.

سوسک ها بدون دعوت به خانه شما وارد می‌شوند و برای مدت زیادی جا خوش می‌کنند. همان طور که گفته شد، راه های زیادی برای از بین بردن آنها وجود دارد و همچنین محصولات فراوانی در مغازه ها و داروخانه ها برای دفع این حشرات کثیف و چندش آور موجود است.

به دلیل شیمیایی بودن این مواد و مضرات آنها، شما می‌توانید از روش‌هایی که اطلس پلاس در اختیارتان قرار می‌دهد برای مبارزه با سوسک های زشت و کثیف خانه تان استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه بهترین سوسک کش

شما برای این منظور به چیز زیادی احتیاج ندارید، آنچه که نیاز دارید یک عدد پیاز است و مقدار یک قاشق غذا خوری جوش شیرین.

طرز تهیه بهترین سوسک کش خانگی

برای شروع پیازی را که در اختیار دارید خرد کنید و جوش شیرین را روی آن بریزید. این دو را به خوبی با هم ترکیب کنید. این ترکیب را در گوشه های آشپزخانه، حمام، راهرو، اتاق و یا هر جای دیگری که فکر می‌کنید ممکن است محل تردد سوسک‌ ها باشد قرار دهید. با این روش سوسک های موجود در منزل شما، از گوشه و کنار بیرون می‌آیند و خود به خود از بین می‌روند.

روش دیگری هم وجود دارد که شما به وسیله آن می‌توانید یک سوسک کش خانگی درست کنید و از شر سوسک های موذی تان راحت شوید.

ترکیب فلفل، پیاز و سیر می‌تواند برای شما نقش بهترین سوسک کش را ایفا کند. این ترکیب آزار دهنده باعث این می‌شود که شما دیگر با این حشرات موذی در خانه خود برخورد نکنید و شاهد یک خروج بی بازگشت باشید.

مواد مورد نیاز برای این سوسک کش، یک عدد پیاز، یک قاشق غذا خوری فلفل، یک حبه سیر تازه، یک لیتر آب، کاسه و بطری اسپری می‌باشد.

طرز استفاده از سوسک کش دستی

سیر و پیازی را که تهیه کردید پوست کنده و خردشان کنید، سپس داخل کاسه ریخته فلفل را به آن اضافه کنید. آب را به این ترکیب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید، فرصت دهید که این ترکیب به مدت یک ساعت بماند تا مواد کنار هم خیس بخورند تا اثر بیشتری از خود بر جای بگذارند.

بعد از انجام این مراحل، محلول به دست آمده را داخل بطری اسپری بریزید و با دقت در محل هایی که سوسک ها در آنها تردد می‌کنند اسپری کنید.

این گونه می‌توانید سوسک هایی را که شاید مدت ها در آشپزخانه تان جا خوش کرده بودند را به راحتی از بین ببرید.

روش های متداول دیگر

برای نابود کردن این حشرات موذی در حمام، می‌توانید از روش های متدوال و رایج استفاه کنید:

  • اسپری های سوسک کش یا همان پیف پاف های خودمان
  • استفاده از خمیر سوسک به عنوان بهترین سوسک کش در محل تجمع آنها
  • استفاده از چاه بست در دهانه کاسه توالت جهت بستن راه سوسک ها
  • استفاده از سموم حشره کش کشاورزی
  • به کار گیری صافی ها و توری های مخصوص کفشوی

همان طور که گفته شده، راه های بسیاری برای نابود کردن سوسک های چندش آور و موذی داخل خانه وجود دارد. سوسک های درشت یا همان سوسک های حمام، رشد قارچی ندارند. با روش های فوق شما می‌توانید بر آنها غلبه کنید. اما سوسک های ریز روش های دیگری برای نابود کردن می‌طلبند.

سوسک های ریز کابینت

سوسک های ریز به گونه ای هستند که بعد از ورود یک دانه از آنها به داخل آشپزخانه، دیگر شما باید کار را تمام شده بدانید! زیرا بعد از چند روز شاهد تعداد زیادی از آنها در گوشه و کنار خواهید بود. این به دلیل آن است که سوسک های ریز رشد قارچی دارند و با تخم گذاری تعدادشان زیاد می‌شود.

همین هم باعث می‌شود که کشتن آنها به صورت دستی، تأثیری نداشته باشد و شما بعد از مدتی می‌توانید شاهد جمعیت کثیری از آنها باشید. برای کشتن سوسک های کابینتی، حتما باید از بهترین سوسک کش استفاده شود.

خلاصه مطالب بالا و نکات پایانی:

  • سعی کنید از گذاشتن آشغال در آشپزخانه خود داری کنید
  • سینک ظرفشویی را قبل از خواب خشک کنید
  • به کار گیری سوسک کش های موثر خانگی
  • استفاده از خمیرها و حشره کش های مخصوص
  • استفاده از محلول های قوی به عنوان بهترین سوسک کش
  • نابود کردن سوسک ها با سموم کشاورزی
  • بستن لوله های فاضلاب به وسیله توری ها

هر یک از نکات گفته شده در این مقاله از اهمیت زیادی برخوردار هستند و لازم است برای رسیدن به نتیجه بهتر به روش ها و نکات ذکر شده توجه کافی داشته باشید.

البته و صد البته قبل از همه اینها، نظافت آشپزخانه و حمام از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. ممکن است ورود سوسک ها گاهی به صورت اتفاقی پیش بیاید اما، نظافت محیط و عدم مرطوب نگاه داشتن فضاهایی که سوسک ممکن است در آنجا تردد کنند یکی از کلیدی ترین کارهایی است که می‌تواند شما را از شر این موجودات موذی نجات دهد.