بهترین بازیکنان و اسطوره های باشگاه آ.ث. میلان

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 80001

یک ضرب‌المثل نه چندان قدیمی می‌گوید آدم‌ها دوسته اند، یا طرفدار آ.ث. میلان هستند یا طرفدار این تیم محبوب نیستند. اگر می‌خواهید با بهترین بازیکن میلان آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.

بهترین بازیکن میلان

آلساندرو کاستاکورتا (۲۰۰۷-۱۹۸۶)؛ ۲۱ سال در میان بهترین بازیکن میلان

با بیست و یک سال درخشش در باشگاه میلان و توپ زدن در ۶۶۳ بازی، کاستاکورتا سومین فوتبالیست باسابقه تاریخ روسونری ها محسوب می شود. وی یکی از موفق ترین فوتبالیست های قرمز و مشکی ها نیز می باشد. کاستاکورتا ۷ قهرمانی سری آ و ۵ قهرمانی قاره سبز را در کارنامه درخشان خود جای داده است.

پیرینو پراتی (۱۹۷۳-۱۹۶۶)

پیرینو پراتی برای ۷ سال در میلان نوپ زد. وی در این مدت قهرمانی در هفت جام را در میان روسونری ها تجربه نمود. وی در سال ۱۹۶۹ در پیروزی ۴ بر ۱ برابر آژاکس آمستردام در فینال جام باشگاه های اروپا موفق گردید هت تریک نماید.

کلارنس سیدورف (۲۰۱۲-۲۰۰۲)

کلارنس سیدورف بعد از ۲ سال حضور در اینترمیلان راهی تیم رقیب شد و ۴۳۰ بازی برای قرمز و مشکی ها انجام داد. وی تنها فوتبالیست تاریخ محسوب می شود که با ۳ باشگاه مختلف یعنی آژاکس آمستردام، رئال مادرید و آ.ث. میلان به قهرمانی در اروپا دست یافت. این هافبک هلندی بسیار باهوش تاثیر بسزایی در آخرین قهرمانی باشگاه میلان در جام قهرمانان داشت.

دیان ساویسوویچ (۹۸-۱۹۹۲)

دیان ساویسوویچ یکی از بازیکن تیم رویایی آ.ث. میلان در دهه ۹۰ میلادی محسوب می شود. وی در سال ۱۹۹۴ در پیروزی به یادماندنی ۴ بر صفر میلان درمقابل تیم بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا موفق شد ۲ گل طلایی به کاتلانی ها بزند. وی ۳ قهرمانی سری آ را هم تجربه کرده است.

چزاره مالدینی (۶۶-۱۹۵۴)؛ پدر پائولو در زمره بهترین بازیکن میلان

پدر پائولو برای ۵ سال افتخار کاپیتانی تیم فوتبال میلان را از آن خود کرده بود. وی موفق گردید تا ۴ قهرمانی سری آ را کسب کند. همچنین وی نخستین جام اروپایی میلان را در سال ۱۹۶۳ و با غلبه بر بنفیکا بر روی سر برد.

ژرژ وه آ (۲۰۰۰-۱۹۹۵)؛ یک آفریقایی در میان بهترین بازیکن میلان

ژرژ تاولان مانه اپونگ عثمان وه‌آ در ۵ سال حضور طلایی در میلان گل های به یادماندنی را برای روسونری ها به حریف زد. وی نخستین فوتبالیستی غیراروپایی بود که توپ طلا را تصاحب کرد. «پله» وی را به عنوان یکی از بهترین بازیکن تاریخ فوتبال برگزیده است.

آندره آ پیرلو (۲۰۱۱-۲۰۰۱)

پیرلو با آن که روزهای پرافتخاری را در تیم یوونتوس پشت سر گذاشت اما بیشتر دوره طلایی خود را در میان روسونری ها تجربه کرد. «مایسترو» جایگاه ویژه ای در خط هافبک میلان که توسط آنچلوتی مدیریت می شد ایفا می نمود. وی در ۴ سال حضور در میلان دو قهرمانی جام باشگاه های اروپا را تجربه نمود.

فرانک ریکارد (۹۳-۱۹۸۸)

ریکارد افسانه ای، یک هافبک بسیار مهم در ترکیب تیم های ساکی و کاپلو محسوب می شد. این هافبک هلندی در ۵ سال حضور خود در جوزپه مئاتزا ۱۰ جام بدست آورد.

خوزه آلتافینی (۶۵-۱۹۵۸)

آلتافینی در ۷ سال حضور در روسونری ۱۶۱ گل به ثمر رساند و دو قهرمانی سری آ و یک جام قهرمانی اروپا را کسب نمود. وی در فینال جام قهرمانان اروپا در سال ۱۹۶۳ درمقابل تیم قدرتمند بنفیکا، ۲ گل زد تا میلان برای نخستین بار قهرمان قاره سبز شود.

خوان آلبرتو شیافینو (۶۰-۱۹۵۴)؛

به عقیده شماری از کارشناسان فوتبال شیافینو یکی از بهترین فوتبالیست های تاریخ است. وی در ۶ سال حضور درخشان در باشگاه میلان ۳ قهرمانی در ایتالیا را تجربه نمود. این فوتبالیست اروگوئه ای گل های تاثیر گذاری برای روسونری ها به ثمر رساند و جزو لیست بهترین بازیکن میلان محسوب می شود.

فیلیپو اینزاگی (۲۰۱۲-۲۰۰۱)

اینزاگی ۲ قهرمانی در قاره سبز را با میلان تجربه کرده است. وی در آخرین فینال اروپایی آ.ث. میلان، با به ثمر رساندن ۲ گل درمقابل لیورپول انتقام شکست تلخ استانبول را گرفت و قرمز و مشکی ها را به هفتمین قهرمانی خود در اروپا رساند. وی در ۱۱ سالی که در میلان توپ زد ۱۲۶ گل به ثمر رساند.

رود گولیت (۹۴-۱۹۸۷)

هوش بالا و تکنیک خارق العاده چیز هایی بودند که گولیت را از سایر هم دوره ای های خود متمایز می کرد. وی در کنار ریکارد و فن باستن مثلث هلندی میلان را در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ تشکیل داد.

ریکاردو کاکا (۲۰۱۴-۲۰۱۳، ۲۰۰۹-۲۰۰۳)؛ ستاره برزیلی در میان بهترین بازیکن میلان

«ریکاردو ایزکسون دوس سانتوز لیته» یا «کاکا» یکی از ستاره های برزیلی میلان در سال های حضور خود در این تیم بود. وی آخرین فوتبالیستی بود که قبل از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در سال ۲۰۰۷ توپ طلا را بدست آورد. کاکا در آخرین سال حضور در میلان، یکصدمین گل خود را برای این باشگاه به ثمر رساند.

آندری شوچنکو (۲۰۰۹-۲۰۰۸، ۲۰۰۶-۱۹۹۹)؛ یک اوکراینی در میان بهترین بازیکن میلان

آندری شوچنکوی اوکراینی با به ثمر رساندن ۱۷۵ گل برای روسونری ها دومین گلزن برتر تاریخ میلان محسوب می شود. وی در سال ۲۰۰۴ موفق به کسب توپ طلا گردید.

جانی ریورا (۷۹-۱۹۶۰)

ریورا یکی از بهترین فوتبالیست های شماره ۱۰ تاریخ فوتبال است. وی به عنوان سومین گلزن برتر تاریخ میلان شناخته می شود. وی در ۱۷ سال حضور در آ.ث. میلان توپ طلا را نیز از آن خود کرد.

فرانکو بارزی (۹۷-۱۹۶۷)؛ بهترین مدافع تاریخ در میان بهترین بازیکن میلان

بارزی یکی از مدافعان اسطوره ای تاریخ فوتبال جهان است. وی ۷۱۹ بازی برای میلان انجام داد و طولانی ترین مدت ترین کاپیتان تیم میلان است. فرانکو بارزی، در ۲۰ سال حضور در میلان، ۱۵ فصل کاپیتان بود و ۶ جام سری آ و ۳ قهرمانی اروپا را کسب کرد.

مارکو فن باستن (۱۹۸۸-۱۹۹۵)؛ بهترین مهاجم میلان در قرن بیستم

فن باستن یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال است. وی که به “قوی اوترخت” مشهور است ۳ بار پیروز توپ طلا شد و به عنوان بهترین مهاجم میلان در قرن ۲۰ انتخاب گردید.

پائولو مالدینی (۲۰۰۹-۱۹۸۴)؛ اسطوره ای در میان بهترین بازیکن میلان

مالدینی در طول عمر خود تنها یک پیراهن را بر تن کرده است. وی با ۲۵ سال حضور در میلان و روی سر بردن ۲۶ جام قهرمانی نشان داد که در میان روسونری ها یک افسانه است. وی دارای رکورد شمار بازی برای میلان با ۹۰۲ بازی، دارای رکورد شمار بازی در سری آ با ۶۴۷ بازی و رکورد دار بازی در جام قهرمانان اروپا با ۱۴۷ بازی می باشد.