بهترین بازیکن اینتر کدام است؟ اسطوره باشگاه اینتر با بهتر بشناسید

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79830

بهترین بازیکن اینتر آبی و مشکی پوش بدون شک باید نام پرآوازه ای باشد چراکه این باشگاه ایتالیایی از بدو تأسیس تاکنون خانه بازیکنان بزرگی بوده که هرکدامشان سری در میان سرها دارند. رنگ مشکی نشانه شب و رنگ آبی نشانه آسمان می باشد. همانند سایر  تیم های ایتالیایی که از حیوانات در آرم خود استفاده می کنند، باشگاه اینتر میلان هم «مار» را به عنوان نماد خود انتخاب کرده است.

معرفی باشگاه اینتر میلان

قبل از پرداختن به معرفی بهترین بازیکن اینتر لازم است این باشگاه را بشناسیم. تیم فوتبال اینتر میلان به عنوان یک باشگاه حرفه ای فوتبال توسط گروهی پانزده نفره در سال ۱۹۰۸ در شهر میلان ایتالیا تأسیس شد. هرجا صحبت از افتخارات اینترمیلان به میان می آید، خوانندگان بی اختیار به رقیب دیرینه و همشهری این تیم یعنی آ ث میلان نیز فکر می کنند.

بهترین بازیکن اینتر

نام باشگاه اختصاصی این تیم جوزپه مه آتزا است که از نام گلزن برترین گلزن تاریخ این باشگاه گرفته شده است، البته این باشگاه را سن سیرو نیز می نامند. وزشگاه سن سیرو با گنجایش ۸۰ هزار نفر که بزرگترین باشگاه در ایتالیا و اروپا به حساب می آید به طور مشترک توسط اینترمیلان و آ ث میلان استفاده می شود. «کسب ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۳ قهرمانی در جام یوفا، ۱۸ قهرمانی در سری آ ایتالیا، ۷ قهرمانی در جام حذفی ایتالیا، ۵ قهرمانی در سوپرجام فوتبال ایتالیا، ۳ قهرمانی در جام بین قاره ای و ۱ قهرمانی در جام باشگاه های فوتبال جهان» از جمله افتخارات بزرگ باشگاه اینتر میلان می باشد. از سال ۲۰۱۰ به بعد، اینتر دومین تیم پرطرفدار ایتالیا و ششمین تیم پرطرفدار اروپا می باشد.

بهترین بازیکن تیم اینتر

انتخاب بهترین بازیکن اینتر از میان اسطوره های فراموش نشدنی این باشگاه حرفه ای فوتبال ایتالیایی بدون شک به اندازه پیدا کردن سوزن در انبارکاه مشکل است. این تیم از بدو تأسیس تاکنون بازیکنان حرفه ای زیادی را به خدمت گرفته است که هرکدام در کسب افتخارات این باشگاه نقش اساسی ایفا کرده اند. براساس شواهد موجود و اینکه میلانی ها نام ورزشگاه خود را جوزپه ماتسا گذاشته اند، شاید بتوان جوزپه ماتسا را بهترین بازیکن اینتر نامید.

تولد بهترین بازیکن اینتر

اگر انتخاب جوزپه ماتسا به عنوان بهترین بازیکن اینتر جفا در حق دیگر اسطوره های فراموش نشدنی این تیم ایتالیایی نباشد، باید گفت که جوزپه در سال ۱۹۱۰ میلادی در شهر میلان ایتالیا به دنیا آمد و در سال ۱۹۷۹ دیده از جهان فرو بست. جوزپه ماتسا بهترین گلزن باشگاه فوتبال اینتر میلان به حساب می آید، این بازیکن سرشناس همچنین عنوان بهترین گلزن رقابت های سری آ ایتالیا را نیز با خود یدک می کشد. جوزپه در رده ملی نیز افتخارات زیادی دارد و توانست با تیم ملی ایتالیا در دو دوره پی در پی به مقام قهرمانی جهان برسد.

کودکی جوزپه مه آتسا

جوزپه مه آتسا که بعد ها به بهترین بازیکن اینتر تبدیل شد کودکی بسیار سخت و مشقت باری داشت. مه آتسا هفت سال بیشتر نداشت که پدرش را در جنگ جهانی از دست داد و مادرش مجبور شد سرپرستی او را به عهده بگیرد. مه آتسا برای تأمین مخارج زندگی به مادرش کمک و بعضی اوقات در میوه فروشی کار می کرد. وی آنقدر فقیر بود که مجبور می شد با پای برهنه در کوچه های شهر فوتبال بازی کند و از کلوخ و سنگ ریزه ها برای خود توپ درست نماید.

اولین کفش مه آتسا

جورپه مه آتسا که سرانجام لقب بهترین بازیکن اینتر را به دست آورد در سن دوازده سالگی با اجازه مادرش به سراغ فوتبال رفت و به عضویت باشگاه گلوریا درآمد. در همین زمان یکی ازهواداران تیم برای او یک جفت کفش خرید.

عادات عجیب مه آتسا

بهترین بازکن اینتر اما عادات عجیب و قریبی داشت: مه آتسا درشکه، شامپاین و زن را خیلی دوست داشت و در بسیاری از موارد شب قبل از بازی ها را در خانه روسپی ها می خوابید. وی زمانیکه بر سر تمرین اینتر حاضر می شد، اول می ایستاد تا دیگران تمرین کنند و وی بعد وارد زمین می شد. بعضی اوقات هم با تیم تمرین نمی کرد. مه آتسا تنها بازیکن درتیم بزرگسالان بود که می توانست سیگار بکشد. مه آتسا به رقص تانگو علاقه زیادی داشت و می گفت این رقص به او این توانایی را می دهد که بتواند در فضاهای بسیار کوچک با توپ حرکات خارق العاده انجام دهد.

شیوه گلزنی مه آتسا

مه آتسا به عنوان بهترین بازیکن اینتر یک گلزن مادرزادی بود که می توانست توپ را به خوبی بین بازیکنان پخش کند. شیوه گلزنی او خاص بود و سعی می کرد بازیکنان حریف به ویژه دروازه بان ها را فریب دهد. یکی از مربیان تیم ملی ایتالیا در مورد مه آتسا گفته که وقتی جوزپه را در تیم داشته باشی مثل این است که بازی را یک بر صفر شروع کرده باشید.

دوران بازیگری بهترین بازیکن اینتر

بهترین بازیکن اینتر، جوزپه پپینو مه آتزا، در دهه سی میلادی توانست در تیم اینتر به یک ستاره تبدیل شود. پپینو در ۳۶۵ بازی برای اینتر به میدان رفت و توانست ۲۴۲ گل در بازی های مختلف به ثمر برساند. جوزپه زمانیکه هفده سال بیشتر نداشت دوران حرفه ای خود را به عنوان مهاجم نوک و در سال ۱۹۲۷ در تیم اینتر میلان شروع کرد. درست در فصل دوم بازی خود در باشگاه اینتر و در اوج جوانی توانست ۳۳ گل به ثمر برساند و در فصل ۱۹۲۹ و ۱۹۳۰ عنوان بهترین گلزن لیگ ایتالیا را به دست آورد و در طول دوران بازیگری اش دوبار دیگر این عنوان را تکرار نمود.

مرگ جوزپه ماتسا

بهترین بازیکن اینتر به گواهی تاریخ در ۲۱ آگوست ۱۹۷۹ و در سن ۶۸ سالگی از دنیا رفت. کارشناسان فوتبال معتقدند جوزپه  در تاریخ پرفراز و نشیب فوتبال، یکی از نوابغ به شمار می رود. در فهرست ۲۵ بازیکن برتر قرن بیستم فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال، نام جوزپه در کنار یک بازیکن ایتالیایی دیگر به ثبت رسیده است.

به هرصورت پس از مرگ بهترین بازیکن اینتر، این باشگاه به پاس زحمات این بازیکن نام ورزشگاه اختصاصی خود را جوزپه مـآتسا گذاشت.