بهترین بازیکنان منچستر کدام است؟

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79821

اگر فوتبالی هستید و یا از جمله هواداران شیاطین سرخ می باشید این مقاله را از دست ندهید زیرا می خواهیم درباره بهترین بازیکنان منچستر یونایتد سخن بگوییم. البته این تیم مشهور انگلیسی که شهرتی جهانی دارد، در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود، اسطوره های زیادی به خود دیده است، اما به خاطر اینکه شما هم خسته نشوید، در این مقاله تنها چند تن از بهترین بازیکنان منچستر که نسبت به سایرین «بهترین تر» هستند را به شما معرفی می کنیم.

بهترین بازیکنان منچستر

 سِر بابی چارلتون؛ صدرنشین بهترین بازیکنان منچستر

سِر بابی چارلتون یکی از اسطوره های فراموش نشدنی باشگاه منچستر می باشد. وی ۷۵۸ بار برای منچستر به میدان رفت ۲۴۹ گل برای این تیم وارد دروازه حریف کرد. همین موفقیت ها موجب شد تا وی بهترین گلزن تاریخ تیم منچستر محسوب شود. بابی چارلتون که از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۳ برای منچستر توپ زد، نماد بازگشت منچستر به روزهای طلایی خود پس از فاجعه سقوط هواپیمای حامل بازیکنان این تیم بود.

در طی دوره ۱۰ ساله ای که «سِر مت بازبی» مشغول بارسازی باشگاه منچستر برای رسیدن به صدر فوتبال اروپا بود، بابی چارلتون پی در پی در حال گلزنی بود و تماشاچیان را مسحور بازی خود کرده بود. وی در سال ۱۹۶۶ بهترین بازیکن جهان انتخاب شد. وی همچنان هم بزرگ ترین اسطوره تاریخ تیم شیاطین سرخ و از جمله بهترین بازیکنان منچستر محسوب می شود.

رایان گیگز

رایان گیگز کار خود را به عنوان یک مهاجم کناری زیرک و با سرعتی فوق العاده بالا شروع نمود و ۲۵ سال بعد، هنگامی که از فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد، یک هافبک میانی ایستا محسوب می شد. رایان گیگز از ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۴ که برای باشگاه منچستر بازی کرد ۳۴ عنوان قهرمانی کسب کرد که از این میان ۱۳ مورد قهرمانی در لیگ برتر بود.

هنرنمایی گیگز در منچستر با هیچ فوتبالیست دیگری قابل مقایسه نخواهد بود. همچنین بعید است که رکورد ۹۶۳ بازی او برای منچستر از سوی فوتبالیست دیگری بشکند. وی تا ابد با گل به یاد ماندنی که به آرسنال زد در خاطرها خواهد ماند، گلی که باعث گردید منچستر به سه گانه سال ۱۹۹۹ دست پیدا کنند.

جورج بست؛ سرکشی در میان بهترین بازیکنان منچستر

جورج بست ایرلندی در جایی گفته بود: «اگر من (با چهره ای) زشت به دنیا آمده بودم، هرگز چیزی را درباره پله نمی شنیدید». وی به راستی چیزی از پله کم نداشت. البته اگر سراغ الکل نمی رفت و سرنوشت حرفه ای او به تباهی نمی انجامید، نام او هم اکنون در کنار نام پله و مارادونا می درخشید. جورج بست یکی از اعجوبه های مستطیل سبز بود که از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۴ برای شیاطین سرخ توپ زد.

همه هواداران قدیمی منچستر شهادت می دهند که تماشای بازی جورج بست فوق العاده لذت بخش بود. وی در طی ۱۱ سال حضور در میان شیاطین سرخ ۱۷۹ گل را برای منچستر به ثمر رساند. البته این موفقیت ها فقط بخش یسیار اندکی از چیزهایی است که جورج بست در صورت الکلی نشدن می توانست از خود به میراث بگذارد. وی همچنین در سال ۱۹۶۸ جایگاه بهترین فوتبالیست سال را از آن خود کرد. بدون شک وی یکی از بهترین بازیکنان منچستر یونایتد محسوب می شود.

دنیس لاو

دنیس لاو یکی از اسطوره های منچستر محسوب می شود که ویژگی هایی همچون تسلط خارق العاده او روی توپ، دریبل های هوشمندانه و بازی حرفه ای، او را از دیگران متمایز می کرد. دنیس لاو علاوه بر اینکه یکی از بهترین بازیکنان منچستر محسوب می شود، بهترین بازیکن اسکاتلندی تاریخ فوتبال نیز نامیده شده است.

دنیس لاو که از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۳ جزء شیاطین سرخ بود، با به ثمر رساندن ۴۶ گل آن هم تنها در یک فصل، همچنان رکورد بیشترین گل زده در یک فصل برای منچستر را در اختیار خود دارد. وی یکی از سه ضلع مثلث مقدس منچستر به حساب می آید که در حدود یک دهه برای این تیم توپ زدند و پس از ۱۰ سال از وقوع فاجعه غمناک مونیخ، شیاطین سرخ را به قهرمانی در قاره سبز رساندند. دنیس لاو همچنین نخستین فوتبالیست تاریخ باشگاه منچستر محسوب می شود که عنوان بهترین بازیکن جهان را از آن خود نموده است.

اریک کانتونا

هیچ فوتبالیستی نتوانسته است همچون اریک کانتونای افسانه ای در مدتی بسیار اندک تأثیری بسیار زیاد در یک باشگاه فوتبال داشته باشد. کانتونا در واقع یکی از نمادهای باشگاه منچستر محسوب می شود. این در حالی است که وی تنها از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷ برای این تیم به زمین رفت، یعنی کمتر از ۵ سال. تأثیر وی بر باشگاهی که به شدت به دنبال پایان دادن به ناکامی ۲۶ ساله برای قهرمان شدن در لیگ برتر بود، بسیار سریع روی داد. حضور وی در میان شیاطین سرخ موجب شد تا تمامی عیب و ایرادات این تیم برطرف شود و مسیرش برای کسب قهرمانی هموار گردد.

وی به آسانی خوردن آب به رقبای منچستر یونایتد گل می زد. بازی خیره کننده وی در مستطیل سبز همگان را به تحسین وا می داشت و نشان می داد که او از نبوغ خارق العاده ای به عنوان یک فوتبالیست بهره مند بوده است. وی به طور قطع یکی از بهترین بازیکنان منچستر محسوب می شود.

دانکن ادواردز

اگر سرنوشت پایانی غم انگیز برای دانکن ادواردز در نظر نمی گرفت این احتمال وجود داشت که وی بهترین فوتبالیست جهان در طول تاریخ لقب بگیرد. ادواردز در کسوت یک هافبک دفاعی باهوش و حرفه ای که قادر بود در هر نقطه ای از مستطیل سبز بازی نماید، قدرتمند، پرسرعت و باجنب و جوش بود.

وی در ۲۱ سالگی در ۱۷۷ بازی برای شیاطین سرخ توپ زده بود و ۱۸ بازی ملی را نیز در کارنامه حرفه ای خود ثبت کرده بود. ادواردز ۱۵ روز پس از سقوط هواپیمای حامل بازیکنان منچستر در مونیخ به خاطر شدت جراحات در گذشت اما نام وی تا ابد به عنوان یکی از بهترین بازیکنان منچستر در خاطره ها ماند. سر بابی چارلتون می گوید که با دیدن بازی ادواردز احساس می نمود که در جایگاهی پایین‌ تر از او قرار داشت.