بهترین بازیکنان لیورپول و اسطوره های آن را مثل کف دستتان بشناسید!

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79766

بهترین بازیکنان لیورپول از گذشته تا حال بدون شک خوشحال ترین افراد بودند زمانیکه این تیم به کمک بازیکنان فوق العاده ای چون محمد صلاح و مانه توانستند بعد از چهارده سال یک بار دیگر جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در سال گذشته بالای سر ببرند. بازیکنان لیورپول با رهبری و درایت مربی خوبی چون یورگن کلوپ سال گذشته یکی پس از دیگری به روی سکو آمدند و سهم خود از چهل مدال طلایی رنگ تیم قهرمان را به گردن آویختند و در پایان اجتماع سرخپوشان لیورپولی برای بالای سر بردن جام «۷۵ سانتی متری و ۱۱ کیلویی و از جنس نقره» لیگ قهرمانان اروپا تشکیل شد. لیورپول در حالی فصل قبل در لیگ قهرمان اروپا به قهرمانی رسید که دو سال پیش نیز به فینال رسیده بود و در یک بدشانسی محض بازی را به رئال مادرید باخت. به هر صورت واضح است که لیورپول تمام افتخارات به دست آورده را مدیون بازیکنان خوب خود از  گذشته تا حال می باشد.

معرفی باشگاه لیورپول

قبل از پرداختن به معرفی بهترین بازیکنان لیورپول بهتر است به طور مختصر با تیم فوتبال لیورپول آشنا شویم؛ باشگاه لیورپول در سال ۱۸۹۲ در شهر لیورپول تأسیس شد و به سرعت با پشت سرگذاشتن پله های ترقی به یکی از موفق ترین تیم های فوتبال انگلستان تبدیل شد. لیورپول در سالهای ۱۹۰۰ تا ۱۹۴۷ پنج بار در لیگ دسته یک انگلستان به قهرمانی رسید. در اوایل دهه ۵۰ لیورپول با افتی که داشت به لیگ دسته دوم انگلستان سقوط کرد و شت سال را در این لیگ سپری نمود.

بهترین بازیکنان لیورپول

در سال ۱۹۶۴ پیراهن های سفید و قرمز لیورپول به قرمز یک دست تغییر کرد. «شش قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، سه عنوان قهرمانی در لیگ اروپا، چهار عنوان قهرمانی در جام اتحادیه، هجده قهرمانی در لیگ انگلستان، هفت قهرمانی در جام حذفی انگلستان و هشت عنوان قهرمانی در جام اتحادیه» نام لیورپول را در بین تیم های پرافتخار و حرفه ای اروپا و انگلستان قرار داده است.

بهترین بازیکنان لیورپول

بعد از آشنایی با تیم فوتبال لیورپول بهتر از نگاهی به لیست بهترین بازیکنان لیورپول بیندازیم؛

ایان راش

ایان راش، یکی از بهترین بازیکنان لیورپول بود که کاپ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را سال گذشته به کاپیتان لیورپول سرخ پوش اهدا کرد. یان راش در سال ۱۹۸۰ میلادی به لیورپول آمد و تا سال ۱۹۸۷ در این تیم انگلیسی توپ زد. ایان راش پس از یک وقفه یک ساله دوباره به لیورپول بازگشت و تا ۱۹۹۶ پیراهن لیورپول را به تن داشت. راش در طول سال های حضورش در لیورپول در مجموع ۳۴۶ گل به ثمر رساند و از این حیث بهترین گلزن تاریخ لک لک ها می باشد. « ۵ قهرمانی لیگ دسته یک انگلیس، ۵ جام اتحادیه، ۳ جام حذفی، ۳ جام خیریه و ۲ جام قهرمانی باشگاه های اروپا» از افتخارات بزرگ ایان راش در طی سالهای حضورش در لیورپول می باشد.

استیون جرارد

استیون جرارد از دیگر بازیکنان شناخته شده در لیست بهترین بازیکنان لیورپول می باشد که پس از هفده سال حضور موفق در این تیم سرانجام با کارنامه ای درخشان از لیورپول خداحافظی کرد. استیون جرارد فوتبال حرفه ای اش را با شماره ۲۸ و از پست مدافع راست شروع کرد. رد پای جرارد در تمامی افتخارات لیورپول به وضوح آشکار است. جرارد یازده سال بازوبند کاپیتانی لیورپول را بر بازو بست. هواداران فوتبال در سراسر جهان شب رویایی که جرارد در سال ۲۰۰۵ در استانبول رقم زد را فراموش نمی کنند. در این شب استیون جرارد کاپ قهرمانی اروپا را بالای سر برد.

رابی فاولر

در لیست بهترین بازیکنان لیورپول، رابی فاولر که به اذعان کارشناسان فوتبال استعدادی خدایی در گزنی داشت برای خود جای ویژه ای دارد. رابی فاولر درخشان ترین روزهای فوتبالی خود را در لیورپول پشت سر گذراند و به ششمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر انگلستان دست یافت. فاولر در مجموع ۱۸۳ گل برای لیورپول به ثمر رساند که از مجموع آنها ۱۶۲ گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رسیده است. فاولر پس از چند سال جدایی یک بار دیگر در سال ۲۰۰۶ به لیورپول بازگشت.  

کوین کیگان

کوین کیگان هم از جمله بهترین بازیکنان لیورپول به حساب می آید. کوین در سال ۱۹۷۱ با قرار دادی به ارزش ۳۵ هزار پوند به لیورپول آمد و خیلی زود جایگاه خود در این تیم به عنوان یک مهاجم درجه یک را به دست آورد. کیگان دو سال بعد با لیورپول به مقام قهرمای لیگ انگلیس رسید و در همین سال جام یوفا را نیز فتح نمود. در سال ۱۹۷۶ دو افتخار سال قبل را تکرار کرد و یک بار دیگر به قهرمانی لیگ انگلیس و جام یوفا رسید. در همین سال و در دیدار نهایی او دو گل به ثمر رساند و قهرمانی را برای تیمش به ارمغان آورد.

استیو مک منمن

در لیست بهترین بازیکنان لیورپول نام استیو مک منمن را نباید از قلم انداخت. این بازیکن مو طلایی و خوش سیمای لیورپول که هم اکنون در دهه پنجاه از سن خود به سر می برد در بین هواداران لیورپول از محبوبیت خاصی برخوردار بود و هست. استیو وقتی که شانزده سال بیشتر نداشت در تیم جوانان لیورپول خوش درخشید و دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۰ به تیم بزرگسالان این باشگاه راه یافت. مک منمن خیلی زود توانایی های خود در فوتبال حرفه ای را نشان داد و پله های ترقی را یکی یکی طی نمود و با گل های زیبایش افتخارات زیادی برای باشگاهش رقم زد.

روبرتو فرمینو و محمد صلاح

در لیست بهترین بازیکنان لیورپول بد نیست به ترکیب امروزی این باشگاه انگلیسی نگاهی بیندازیم: در ترکیب حال حاضر لیورپول بازیکنان نامداری چون روبرتو فرمینوی برزیلی و محمد صلاح مصری بازی می کنند. این باشگاه به مدد ساق های توانمند این دو بازیکن و دیگر هم تیمی های با استعدادشان توانسته اند در لیگ جزیره و لیگ قهرمانان اروپا خوش بدرخشند. بدون شک این دو بازیکن به اسطوره های به یاد ماندنی لیورپول بدل خواهند شد.