بهترین بازیکنان آرسنال را بشناسید

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79775

بهترین بازیکنان آرسنال به کمک هدایت های مربی های فهیم و کارکشته خود رکورددار قهرمانی بدون شکست در یک فصل می باشند. بازی های آرسنال با رقیب دیرینه و همسایه اش یعنی تاتنهام از قدیم برای هواداران فوتبال جذاب و دیدنی بوده است. نکته جالب در مورد این باشگاه انگلیسی این است که این تیم به طور مشترک توسط سه مالک به نام های استن رونکی که در حدود ۳۰ درصد سهام این باشگاه را در سال ۲۰۰۹ میلادی در اختیار داشت، البشر عثمانی تاجر روسی و اردوان فرهاد تاجر ایرانی-بریتانیایی اداره می شود.

معرفی باشگاه آرسنال

قبل از پرداختن به معرفی بهترین بازیکنان آرسنال خوب است اندکی با این باشگاه انگلیسی آشنا شویم. باشگاه آرسنال در سال ۱۸۸۶ میلادی در محله ای در جنوب شرق لندن تأسیس شد و در سال ۱۸۹۳ به لیگ برتر انگلستان راه یافت. آرسنال در سال ۱۹۱۳ به ورزشگاه آرسنال نقل مکان نمود. «کسب پنج عنوان قهرمانی در چمبیونشیب و دو قهرمانی در جام حذفی» در دهه ۱۹۳۰ از افتخارات عمده آرسنال می باشد. آرسال پس از یک وقفه چند ساله یک بار دیگر رکورد قهرمانی های خود را ادامه داد و قهرمانی لیگ انگلستان و جام حذفی این کشور را به دست آوردند. باشگاه آرسنال در سال ۲۰۰۶ به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

بهترین بازیکنان آرسنال

بهترین بازیکنان آرسنال

بهترین بازیکنان آرسنال بدون شک از اینکه در تیمی مثل آرسنال که در سال ۲۰۱۰ میلادی در رده سوم باارزش ترین باشگاه های جهان قرار گرفت، توپ زده اند خوشحال اند. در این سال آرسنال ۱٫۱۸۱ میلیارد دلار ارزش داشت. در اینجا به معرفی برخی از اسطوره های گذشته و حال حاضر باشگاه آرسنال می پردازیم:

سس فابرگاس

در لیست بهترین بازیکنان آرسنال نام سس فابرگاس را نمی توان نادیده گرفت. سس فابرگاس وقتی که هنوز شانزده سال بیشتر نداشت از سوی مربی سرشناسی به نام آرسن ونگر به تیم آرسنال آورده شد. آرسن ونگر تنها یک ماه بعد از حضور فابرگاس به او اعتماد کرد و او را در ترکیب اصلی تیم قرار داد. فابرگاس به سرعت توانایی های خود را نشان داد و به جوانترین گلزن باشگاه آرسنال تبدیل شد. او تکنیک و دید فوق العاده ای داشت و همین نکته ونگر را مجاب می کرد به او بازی بدهد. سس فابرگاس در بیست و یک سالگی موفق شد بازوبند کاپیتانی این تمی باارزش انگلیسی را به باوز ببندد.

سو کمپل

یکی دیگر از بهترین بازیکنان آرسنال که به صخره دفاعی معروف است سو کمپل سیه چرده می باشد. سو کمپل در سال ۲۰۰۱ طی قراردادی از تیم تاتنهام به آرسنال پیوست و رهبری خط دفاع این تیم را برعهده گرفت. کمپل تنومند تنها بازیکن آرسنال است که در فینال لیگ قهرمانان اروپا برای آرسنال گلزنی کرده است. فتح لیگ انگلیس، سه بار قهرمانی در جام حذفی انگلستان و راه یابی به فینال لیگ قهرمانان اروپا از دستاوردهای بزرگ کمپل در سالهای بازی در آرسنال است.

دیودی سیمن

در لیست بهترین بازیکنان آرسنال شاید نام دیوید سیمن دروازه بان اسطوره ای این باشگاه برای هوادارن فوتبال نامی آشناتر باشد. وقتی مسئولان باشگاه برای جذب دیوید سیمن یک میلیون و سیصد هزار پوند پرداخت کردند همه متعجب شده آن را قماری بزرگ خواندند اما سیمن به زودی توانست خود را به یکی از بهترین دروازه بانان جهان تبدیل کند. دیوید سیمن در فصل ۱۹۹۱ با ۲۳ کلین شیت و دریافت تنها ۱۸ گل به قهرمانی آرسنال کمک بزرگی کرد. سیمن در دوران بازیگری خود در آرسنال جام های زیادی را کسب کرد و سرانجام در سال ۲۰۰۳ با قهرمانی در ای اف کاپ دوران فوتبال حرفه ای خود را به پایان برد.

ایان رایت

ایان رایت یکی دیگر از بهترین بازیکنان آرسنال می باشد. این بازیکن سیه چرده بدون شک یک گلزن مادرزادی بود که از هر زاویه و هر فاصله ای می توانست توپ را به تور دروازه بچسپاند. ایان رایت در زمان خود گلزن ترین بازیکن باشگاه آرسنال بود که هواداران این باشگاه نیز این بازکن را بسیار دوست داشتند. ایان رایت توانست در مجموع ۱۸۵ برای آرسنال به ثمر برساند و با این تیم پرآوازه ۵ جام را تصاحب کند.

پاتریک ویرا

پاتریک ویرا با قد بلند، چهره سیاه و گام های کشیده بدون شک در لیست بهترین بازیکنان آرسنال نامی درخشنده است. پاتریک ویرا از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۵ در باشگاه آرسنال بازی کرد. زمانی که پاتریک ویرا رهبری خط میانی باشگاه آرسنال را به عهده داشت، آرسنال بهترین روزهای خود را سپری می کرد. ویرا دوبار به آرسنال کمک کرد جام دوگانه را به دست آورد. بازی پاتریک ویرا برای آرسنال آنقدر باارزش بود که بعد از جدا شدنش از این باشگاه، آرسنال هرگز موفق به دریافت جامی نشد.

دنیس برکمپ

در لیست بهترین بازیکنان آرسنال، دنیس برکمپ نامی درخشان تر از دیگران است. این فوروارد بلند قامت با موهای بور خود آنقدر برای هوادران و باشگاه آرسنال ارزش داشت که حتی حاضر بودند امتناع او از پرواز با هواپیما را تحمل کنند و به وی اجازه دهند از باشگاه جدا شده با قطار یا ماشین خود را به محل های برگزاری مسابقات برساند. دنیس برکمپ در دوران مربی گری ونگر تعریف تازه ای از بازی را به دنیا معرفی کرد. این فوروارد هلندی در ۱۱ سال حضور خود در باشگاه آرسنال توانست در مسابقات مختلف ۱۲۰ گل برای این باشگاه به ثمر برساند. دنیس برکمپ همچنین ۷ قهرمانی را با آرسنال به دست آورد. گل های دنیس خیلی ساده بود اما باشگاه را به رده های بالاتر در جدول لیگ انگلستان و لیگ قهرمانان اروپا می برد.

تیری هانری

تیری هانری را بدون شک نمی توان از لیست بهترین بازیکنان آرسنال کنار گذاشت. تیری هانری سرعت نابود کننده ای داشت و می توانست به طور غافلگیرکننده ای مدافعان را جا گذاشت توپ را به تور دروازه ها بچسپاند. او با ۲۲۸ گل زده بهترین گلزن تاریخ باشگاه آرسنال است. تصاحب دو قهرمانی در لیگ انگلستان، ۳ ای ای کاپ، ۴ کفش طلا و ۵ عنوان بهترین بازیکن سال تنها بخشی از افتخارات تیری هانری می باشد.

به هرصورت بهترین بازیکنان آرسنال همان اسطوره هایی بودند و هستند که افتخارات زیادی برای این تیم انگلیسی کسب کرده اند و در آینده به احتمال زیاد کسب خواهند کرد.