بنام افغانستان؛ بکام فعالان مدنی!

  • انتشار: ۱۶ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 1680

برحی رسانه ها صبح امروز خبردادند تعدای از «فعالان مدنی» که عازم لندن شده بودند، به افغانستان بازنگشته و در انگلیس درخواست تابعیت داده اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پژواک، برخی اعضای یک گروه ٥٢ نفرى اعضاى نهادهاى جامعه مدنى افغانستان که به هدف اشتراک در يک نشست نهادهاى مدنى برخى کشورها تحت نام “آینده” و ارائه پيشنهادات به “کنفرانس لندن براى افغانستان” عازم شهر لندن شده بود پس از اتمام کنفرانس، به کشور بازنگشتند.

زلمى زابلى عضو مشرانوجرگه، امروز در نشست عمومى اين جرگه گفت اسنادى به دست آورده که از جمع اين ٥٢ تن، سى تن تا حال به کشور برنگشته و در آنجا درخواست پناهندگى کرده اند.

وى بدون ارايه اسناد و جزئيات در اين مورد افزود: “اعضاى نهادهاى جامعه مدنى که خود را مدافع حقوق مردم مى دانند، حتى مدافعين حقوق بشر و ژورناليست ها هم برنگشته اند؛ چطور مردم ما بالاى اين ها اعتماد کنند؟”

همچنین فضل هاى مسلميار رييس مشرانوجرگه، با اشاره به سخنان اين دو عضو جرگه گفت: «متاسفانه که خبر بد است براى مردم افغانستان… با اين عملکرد آنها مردم فکر مى کنند که نماينده هاى آنها براى اهداف خود رفته اند.»

يک تن از اعضاى گروه يادشده ٥٢ نفرى نمايندگان نهادهاى جامعه مدنى کشور که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، به آژانس خبرى پژواک گفت که ٥٢ تن يادشده، در سه گروپ به لندن رفته بودند.
وی افزود: “در گروپ ما، سحر از ولایت غزنی، عبدالبصير از ارزگان و مطیع الله اکبرى از کنر با ما به افغانستان نيامدند و تکت هاى آنها با نمايندۀ ما ماند.”

با اين حال، احمدشکيب مستغنى سخنگوى وزارت خارجه کشور مى گويد که او در مورد معلومات ندارد؛ زيرا سفر يادشده از سوى ادارۀ امور تنظيم شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟