برگزاری نمایشگاه یک روزه کتاب در دانشگاه بدخشان؛ زنان اجازه ی حضور نداشتند!

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 140317

دانشگاه ولایت بدخشان در هماهنگی با اتحادیه کتاب‌فروشان این ولایت نمایشگاه یک‌روزه کتاب برگزار کرد، اما به دختران اجازه‌ی حضور در این نمایشگاه داده نشد.

مسئولان فرهنگی دانشگاه بدخشان هدف از برگزاری این نمایشگاه را تشویق دانشجویان به فرهنگ کتاب‌خوانی و حمایت از کتاب‌خانه‌ها عنوان کردند.

صلاح‌الدین قاری‌زاده، مسئول کمیته فرهنگی دانشگاه بدخشان امروز (شنبه، ۶ جوزا) گفت که در این نمایشگاه هزاران جلد کتاب از حوزه‌های مختلف و تابلوهای نقاشی به نمایش گذاشته شد.

آقای قاری‌زاده همچنین گفت که در نظر دارند در آینده نیز برنامه‌های مختلف فرهنگی، از جمله نویسندگی، مسابقه کتاب‌خوانی، داستان‌نویسی و… راه‌اندازی کنند.

فرید دانشور، نماینده کتابسرای اورانوس در بدخشان گفت که یکی از نکات مثبت این نمایشگاه معرفی کتاب‌هایی بود که در داخل کتاب‌خانه‌ها بدون معرفی و مشتری باقی مانده بود.

احمدنبیل قاضی‌زاده، یکی از کتاب‌فروشان در بدخشان که در این نمایشگاه اشتراک کرده بود، گفت که هدف آ‌ن‌ها انگیزه‌دادن به جوانانی است که از آموزش و تحصیل دور شده‌اند.

در همین حال، محفوظ‌الله حاجی‌زاده، دانشجوی سال چهارم دانشگاه بدخشان و از اشتراک‌کنندگان این نمایشگاه گفت که برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی سبب رشد اندیشه‌ی فکری جوانان می‌شود.

او گفت: «خوشحالم که امروز در محیط اکادمیک چون دانشگاه چنین برنامه ارزشمند برگزار شده است. جوانان فرصت دارند کتاب‌های دلخواه و مورد نظرشان را از این نمایشگاه به‌دست آورده و آن‌را مطالعه کنند.»

این دانشجوی دانشگاه بدخشان خواستار برگزاری بیشتر برنامه‌های مشابه فرهنگی از سوی مسئولان مربوطه است تا به‌گفته‌ی او، همه اقشار جامعه از کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی بهره‌مند شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟