برکناری های مشکوک در حکومت

  • انتشار: ۱۳ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 11164

اداره‌ی امور پس از ایجاد حکومت وحدت ملی نزدیک به ۲۰۰ کارمند خود را برکنار کرده است و نام هایشان در فهرست کارمندان منتظر جای داده شده است.

شماری از کارمندان پیشین ادارۀ امور؛ برکناری کارمندان با تجربه را از این اداره پرسش برانگیز می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از طلوع نیوز، یکی از کارمندان اداره‌ی امور که به تازه‌گی از کار برکنار شده و نامش در فهرست کارمندان منتظر جا گرفته است می‌گوید که ۲۷ سال در این اداره کار کرده است و هفته پیش بدون اطلاع وی را برکنار کردند.

محمد نسیم کارمند ادارۀ امور گفت: «به من ساعت سه بود که ابلاغ کردند که تو از کار برکنار هستی؛ هیچ دلیلش معلوم نیست، من را برکنار کردند و درهمین روز نه نفر از یک قوم خاص را مقرر کرده‌اند.»

عبدالکریم کریمی رئیس پیشین استخدام اداره امور می‌گوید: «متأسفانه زمانی آمده است که در آغاز بیش از یکصد تن از کارمندان کار کشته با تجربه و فنی اداره امور را از کار برکنار کردند و به جای آنان اشخاص جدیدی را مقرر کرده‌اند و خلاف قوانین خدمات ملکی این کار صورت گرفته است؛ تاهنوز هم این کارمندان بی سرنوشت مانده‌اند.»

احسان طاهری رئیس پیشین نظارت و ارزیابی اداره امور ادامه داد: «اینکه مأمورین بلند رتبه را که برکنار کرده‌اند ما مشکلی نداریم؛ چون سیستم تغییر کرده بود، اما برکناری کارمندان تخنیکی در هیچ قانونی نیامده است. خصوصا کارمندان پایین رتبه این کار نقض قوانین است.»

درهمین حال وزارت کار و امور اجتماعی برکناری و یا شامل شدن کارمندان دولت را در فهرست کارمندان منتظر با معاش اینگونه خلاصه می‌کند.

علی افتخاری سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی گفت: «ممکن است که ساختار تشکیلاتی تغییر کند و حتما یک منطق پشت این کار است و شاید لازم باشد که این افراد در یک بخش دیگر مشغول شوند.»

اداره‌ی امور درباره کارمندی که به تازه‌گی برکنار شده است می‌گوید که وی غیر حاضری داشت و اخطاریه نیز گرفته بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟