برشنا: پرچوی های برق کابل از 40 به 20 درصد کاهش می یابد

  • انتشار: ۱۴ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 34018

در حالیکه پرچوی های برق در بعضی از نقاط کابل به بیش از 10 ساعت در روز می رسد، مقامات در شرکت برشنا می گویند؛ پرچوی های برق کابل از 40 به 20 درصد کاهش خواهد یافت.

برشنا شرکت افغانستان می‎گوید، با نصب ترانسفارمر در سب استیشن عمومی کابل ۳۳ درصد برق در این شهر بیشتر تولید می‎گردد. با نصب این ترانسفارمر پارچوی‎های برق کابل از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

این شرکت افغانستان می‎گوید، بسیار زود در سب استیشن عمومی برق رسانی کابل یک ترانسفارمر جدید با ظرفیت ۱۶۰ میگاولت امپیر نصب می‎گردد.

این شرکت به همکاری مالی بانک انکشاف آسیایی مراحل نصب زیربنایی این ترانسفارمر را آغاز کرد.

عبدالوکیل ناصری رئیس عملیاتی برشنا گفت: “دو «ام بی ای» ۱۶۰ که ۳۲۰ می‎شود، عملاً نصب است و یک ۱۶۰ دیگر اضافه می‎گردد که در مجموع ظرفیت تولید برق ۳۳ درصد بیشتر می‎گردد. در سال آینده ما از طریق این سب استیشن، امکانات تولید برق وارداتی با ظرفیت ۴۵۰ میگاوات را خواهیم داشت.”

آقای ناصری می‎گوید، ترانسفارمر جدید به ارزش ۹،۶ میلیون دالر به کمک مالی بانک انکشاف آسیایی در سب استیشن عمومی چمتله کابل نصب می‎گردد.

وی همچنان گفت، با نصب این ترانسفارمر پارچوی‎های برق کابل از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

مسئولان برشنا شرکت می‎گویند، این ترانسفارمر در سیستم برق وارداتی ازبکستان که از منطقه ارغندی به شهر کابل می‎آید، نصب می‎شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟