برای نخستین بار؛ مشکلات مهاجرین افغانی در تلوزیونی ایران

  • انتشار: ۹ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 5865

ویژه برنامه  همسایه با موضوع بررسی مشکلات مهاجران افغانستانی در ایران روز شنبه ساعت ۱۹ به وقت ایران از شبکه ی افق پخش می شود .

به گزرش خبرگزاری اطلس به نقل از ایرنا  حسام اسلامی تهیه کننده و کارگردان مجموعه همسایه ها با اشاره با پذیرایی کشور ایران از صدها هزار مهاجر افغانستانی گفت: در حال حاضر هزاران نفر از مردم افغانستان در ایران و در شهرهای مختلف ساکن هستند و حتی نسل دوم و سوم مهاجران نیز در ایران به دنیا آمده اند که کشور خود را ندیده اند.

اسلامی افزود: مجموعه همسایه ها این هفته با عنوان زیر پوست شهر به موضوع مهاجران افغانستانی ، مشکلات آن ها و فرزندانشان در ایران، به ویژه در باره هویت، تحصیل و امکانات عمومی نظیر بیمه می پردازد.

وی یادآور شد: جمعیت امداد دانشجوی امام علی (ع) به عنوان یک نهاد غیر دولتی، مدرسه ای را برای سوادآموزی و برخی امکانات درمانی برای این افراد ایجاد کرده است که در این مستند به فعالیت های این جمعیت اشاره می شود.

تهیه کننده و کارگردان مجموعه همسایه ها خاطرنشان کرد: این مجموعه ساعت ۱۹ روز شنبه نهم خرداد از شبکه افق پخش می شود و علاقه مندان می توانند تکرار آن را ساعت ۲۴ همان شب و ساعت ۱۰ و ۱۴ روز بعد تماشا کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟