برای رهایی از افسردگی هفته ای یکبار گریه کنید

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 57023

دانشمندان جاپانی بر این باورند، که هفته‌ای یک بار گریه کردن برای تغییر وضعیت افسردگی و نگرانی بسیار موثر است.

احتمالن وقتی نگران‌ یا افسرده هستید، تلاش می‌کنید بخوابید، یا نزد دوستان‌ تان بروید و در بیشتر موارد هم یک گیلاس قهوه کارساز است، اما اکنون دانشمندان جاپانی دریافته ‌اند، که هفته‌ یی یک بار گریه برای تغییر وضعیت به شدت کارا است.

هیدموفرمی یوشیدا، دانشمند جاپانی که سال‌ هاست انسان‌ ها را از فواید دیدن در هنگام خسته گی و غم آگاه می‌سازد، می‌گوید، شنیدن موسیقی غم‌انگیز، تماشای فیلم‌ های تراژید، مطالعۀ کتاب‌ های گریه‌ آور هر چند تحریک‌ کننده های منفی پنداشته می‌شوند، اما چنین عملکردهایی نتیجه ی مثبتی نیز در پی دارند.

یوشیدا می‌گوید: این فعالیت ‌ها سبب دیدن می‌ شود و سپس به تحریک فعالیت عصبی «پاراسامپتیک» منجر می‌شود، در این حالت ضربان قلب کاهش یافته و در نهایت به آرامش عصبی می‌ انجامد.

این دانشمند جاپانی، از 79 دانش ‌آموز خواسته تا فیلم‌های تراژیدی و غم‌انگیز ببینند و سپس احساسات خود را بیان کنند؛ در پایان تمام این دانش ‌آموزان گفته‌اند که پس از تماشای این فلم‌ ها، احساس آرامش روحی و عصبی به آن‌ ها دست داده است.

به نوشته پاسبان،پیش از این نیز تحقیق ‌هایی از فواید گریه خبر داده بودند؛ از جمله تحقیقی که در سال 2008 با اشتراک 30 هزار تن انجام شد. در این تحقیق حتا توصیه شده بود تا گریه بخشی از درمان بیماری ‌های روانی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟