بحران کم آبی در یمن

  • انتشار: ۲۰ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 7138
یمن

خبرگزاری اطلس ـ مناطق مختلف و زیادی در یمن به علت ادامه تجاوز نظامی سعودی و تنش داخلی با بحران شدید آبی به خصوص کمبود آب آشامیدنی دست به گریبان است.

ساکنان مناطق زیادی در یمن با بحران شدید آب آشامیدنی و فراهم کردن آب سالم مورد نیاز مواجه هستند. مردم یمن برای دستیابی به آب مورد نیاز به اسلوب و شیوه های ابتدایی و قدیمی مبادرت ورزیده اند.

تامین آب آشامیدنی در شرایط کنونی جنگ به رقابتی برای کودکان و زنان در شهرها و روستاهای مختلف یمن تبدیل شده است. فراهم کردن آب آشامیدنی مورد نیاز خانواده ها به دغدغه اصلی برای خانواده های یمنی تبدیل شده ، کشوری که جنگ همه چیز را تحت الشعاع قرار داده است. علاوه بر آن قطع جریان برق و کمبود شدید مواد غذایی و افزایش قیمت ها درد و رنج مردم این کشور را دو چندان کرده است.

در ادامه گزارش تصاویری از حفره ها و چاله هایی که آب در آن ها جمع شده بود منتشر شد.

مردم در جستجوی آب آشامیدنی مورد نیاز هستند و در این خصوص حتی به شکستن لوله های اصلی انتقال آب و یا حفر چاه نیز اقدام می کنند.

ساکنان مناطق مختلف یمن از جمله در عدن، الحدیده، تعز، ابین و ضالع می گویند از بسیار وسایل حیاتی مورد نیازشان چشم پوشی می کنند ولی چگونه می توانند از آب آشامیدنی مورد نیاز خود چشم پوشی کنند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟