ایران استخدام نظامیان سابق افغانستان برای جنگ اوکراین را رد کرد

  • انتشار: ۱۱ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 134020

نور نیوز، رسانه نزدیک به شورای امنیت ملی ایران، در خبرنامه‌ای، استخدام نیروهای امنیتی پیشین افغانستان مقیم این کشور برای جنگ اوکراین را رد کرده است.

نور نیوز روز سه‌شنبه، ۱۰ عقرب، نوشته است: «برخی رسانه‌هایی که به انتشار اخبار جهت‌دار و بدون پشتوانه برای ایجاد جریان‌های خبری جعلی شهرت دارند» این موضوع را نشر کرده‌اند.

در ادامه آمده است که ایران در جریان جنگ اوکراین «سیاست بی‌طرفی مثبت» را در پیش گرفته و تمام تلاش خود را برای پایان این بحران از مسیرهای دیپلماتیک به کار بسته است.

به‌تازه‌گی اسوشیتدپرس به نقل از جنرالان ارتش افغانستان گزارش داده که روسیه برای نیروهای امنیتی سابق افغانستان که پیشنهاد این کشور برای پیوستن به جنگ اوکراین می‌پذیرد، ماهانه یک هزار و ۵۰۰ دالر می‌پردازد.

برخی از جنرالان ارتش پیشین، به اسوشیتدپرس تایید کرده‌اند که روسیه کماندو‌های پیشین افغانستان را که از ترس طالبان به کشورهای همسایه از جمله ایران پناهنده شده‌اند، از طریق فرمانده آنان که در روسیه زنده‌گی می‌کند، استخدام می‌کند.

گفتنی است که امروز ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان، نیز اخبار مربوط به استخدام نیروهای امنیتی افغانستان از سوی این کشور برای جنگ اوکراین را «جعلی» خوانده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟