ایران از روند صلح به رهبری دولت افغانستان حمایت می کند

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 53097

رسول اسلامی نماینده ایران در نشست «گروه بین المللی تماس» درباره افغانستان که در وزارت خارجه انگلیس برگزار شد، اعلام کرد؛ جمهوری اسلامی ایران از روند صلح در افغانستان با هدایت دولت این کشور حمایت می کند.

رسول اسلامی با اشاره به محوریت نقش دولت افغانستان در تلاش‌های صلح، بر لزوم مشارکت دولت و جناح‌های مختلف سیاسی و نیز ایفای نقش مؤثر کشورهای همسایه افغانستان در این روند تأکید کرد‌‌‌.
نماینده ایران در نشست “گروه بین المللی تماس” درباره افغانستان با تاکید بر اینکه رویکرد نظامی در افغانستان نتوانسته برای این کشور صلح و امنیت بیاورد، تصریح کرد اعلام جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان گامی عاقلانه در جهت فراهم کردن زمینه آغاز مذاکرات صلح در این کشور خواهد بود. 

نشست گروه بین المللی تماس درباره افغانستان روز پنجشنبه، با شرکت نمایندگان بیش از 50 کشور و سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای و نیز حضور شماری از نمایندگان جامعه مدنی افغانستان در لندن برگزار شد. 
در این نشست که ریاست مشترک آن را “ادریس زمان” معاون سیاسی وزیر خارجه افغانستان و “مارکوس پوتزل” Markus Potzel نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان بر عهده داشتند، شرکت‌کنندگان، اوضاع سیاسی — امنیتی افغانستان، روند صلح در این کشور، انتخابات اخیر پارلمانی، انتخابات آتی ریاست جمهوری‌، خطر داعش و تروریسم در افغانستان و منطقه و نیز مساله مواد مخدر و همکاری‌های اقتصادی با افغانستان را بررسی کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟