اپوزوسیون «سیاف» رسما اعلام موجودیت کرد

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 8940

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، پس از تشکیل «شورای احزاب جهادی» افغانستان که گفته می‌شود اعضای آن، بیشتر به محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور این کشور نزدیک هستند، رهبران مجاهدان افغان جبهه سیاسی جدیدی با نام «شورای دفاع از افغانستان» را  اعلام موجودیت کردند.

با نگاهی به اعضای شورای دفاع از افغانستان به نظر می‌رسد که این افراد بیشتر به عبدالله عبدالله رئیس اجرایی این کشور نزدیک هستند.

یکی از مشاوران نزدیک به «عبدالرب رسول سیاف» از رهبران جهادی افغانستان، به بخدی نیوز گفته که شورای دفاع از افغانستان با محوریت سیاف تا چند روز دیگر به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: عبدالرب رسول سیاف رهبر حزب دعوت اسلامی، «عطا محمد نور» سرپرست ولایت بلخ، «محمد محقق» رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و معاون دوم رئیس اجرایی، «اسماعیل خان» از رهبران جهادی و وزیر سابق انرژی و آب، «صلاح‌الدین ربانی» از اعضای ارشد حزب جمعیت اسلامی و وزیر امور خارجه افغانستان، «بسم‌الله محمدی» از اعضای ارشد حزب جمعیت اسلامی و وزیر دفاع سابق افغانستان، «امان‌الله گذر» از فرماندهان جهادی سابق در شمال افغانستان، «حضرت علی» از فرماندهان مجاهدین سابق در شرق افغانستان، «فضل هادی مسلمیار» رئیس مجلس سنا، «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان، «یونس قانونی» از چهره های مجاهدین سابق، «جان محمد» از فرماندهان جهادی سابق و «عبدالهادی ارغندیوال» وزیر سابق اقتصاد افغانستان از اعضای این حزب سیاسی هستند.

مشاور سیاف افزود: تمامی شخصیت‌های مجاهدان از ۶ ماه گذشته تاکنون در تلاش‌ هستند که با تشکیل شورای دفاع از افغانستان علاوه بر نقش اپوزسیون سیاسی، برنامه‌های دفاعی از این کشور را نیز در دستورکار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این شورا، بحث «افراد دولتی متمایل به گروه طالبان افغان» است که جزئی از خطوط قرمز این شورا نیز محسوب می‌شود.

فرد نزدیک به سیاف اظهار داشت: برای عضویت در شورای دفاع از افغانستان هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمام چهره‌های جهادی و روشنفکران غیر حزبی نیز می‌توانند در این شورا عضو شوند.

این در حالی است که روز پنجشنبه هفته گذشته، شورای احزاب جهادی افغانستان متشکل از هشت حزب عمده جهادی در کابل اعلام موجودیت کرد.

صبغت‌الله مجددی، محمد کریم خلیلی، احمدضیا مسعود، انورالحق احدی، پیر سید احمد گیلانی، سید حسین انوری، قطب الدین هلال، حاجی عزیزالله دین محمد، قاضی محمد امین وقاد، مولوی عبدالحکیم منیب، محمد نذیر احمدزی، حضرت عمر زاخیلوال و مصطفی ظاهر از اعضای شورای احزاب جهادی افغانستان هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟