اوکراین برای ضد حمله علیه مواضع روسیه آماده می‌شود

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 140295

همزمان با اعلام پترو پوروشنکو؛ رییس‌ جمهور پیشین اوکراین مبنی بر احتمال تبدیل شدن این کشور به افغانستان دوم، مقامات اوکراینی ادعا می‌کنند که این کشور برای «ضد حمله متقابل علیه روسیه آماده است».

الکسی دانیلوف؛ یکی از بلندپایه‌ترین مقامات امنیتی اوکراین، امروز شنبه، ۶ جوزا، به بی‌بی‌سی گفت که این کشور آماده است تا عملیات متقابل مورد انتظار خود را علیه نیروهای روسیه آغاز کند.

الکسی دانیلوف، به تاریخ خاصی برای شروع این عملیات اشاره نکرد؛ اما گفت که حمله برای بازپس گیری قلمرو این کشور از نیروهای ولادیمیر پوتین ممکن است «فردا، پس فردا یا یک هفته دیگر» آغاز شود.

او هشدار داده که دولت اوکراین «حق ندارد در این تصمیم اشتباه کند؛ زیرا که این یک فرصت تاریخی است که نمی‌توانیم از دست بدهیم.»

الکسی دانیلوف به عنوان دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در قلب کابینه جنگی فعلی ولودیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور قرار دارد.

در همین حال، اوکراین اعلام کرده که مناطق شمالی این کشور در امتداد مرز روسیه از جمله خارکیف، چرنیهف و سومی شب گذشته تحت گلوله باران شدید توپخانه و خمپاره‌های روسیه بوده است.

براساس گزارش‌ها این حملات تلفات جانی نداشته است.

در جنوب اوکراین هم شهرهای خرسون و ژاپوریژیا مورد حملات توپخانه و پهپادی روسیه قرار گرفتند که در این حملات دو نفر کشته شدند.

شهرک‌های اطراف کی‌یف، پایتخت و دنیپرو هم در شبانه روز گذشته همچنان گلوله باران شده اند.

در همین حال، پترو پوروشنکو؛ رییس‌جمهور پیشین اوکراین روز گذشته در نشست امنیتی کی‌یف، از وضعیت در آن‌جا ابراز نگرانی کرد و گفت که کشورش یا به ناتو می‌پیوندد یا در وضعیتی مثل اسراییل و افغانستان قرار می‌گیرد.

او همچنین گفت که این حالی خواهد بود که «برای پوتین جذاب است و روسیه آرزویش را دارد.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟