انواع یقه زنانه را راحت تر بشناسید!

  • انتشار: ۱۱ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79468

شیک پوشی از ویژگی افرادی به شمار می رود که دقت کافی در اجزاء و جزئیات لباس هایشان دارند و هنگام خرید و یا دوخت و سفارش لباس، به تمام جزئیات آن از جمله آستینها، برش ها، دوختها و حتی دکمه ها دقت می نمایند. البته که جنس و رنگ و بافت پارچه لباس مورد نیز کاملا در این امر دخالت مستقیم دارد، یقه لباس یکی از آن جزئیاتی است که توجه و دقت کافی در مورد مدل و نحنوده دوختش می تواند شما را از یک تیپ معمولی به تیپی برازنده و جذاب تبدیل نماید. این مقاله با عنوان انواع یقه زنانه می تواند شما را در این مسیر کمک نماید.

تأثیر یقه بر زیبایی لباس و افراد

هماهنگی بین عناصر لباس و تعادل میان اجزاء موجود روی لباس ها نقش تعیین کننده ای در زیبایی و سهمی ژرف و شگفت انگیز در استایل افراد دارد. طبق اصول زیبایی شناختی، هر فردی با توجه به اندام و بدن و نیز ویژگی منحصر بفرد خویش باید لباسش را طراحی و خریداری نماید چرا که هر لباسی مناسب هر فردی نیست. در ا ین میان انتخاب یقه به عنوان کانونی که بیشترین توجه را به خود اختصاص می دهد بیشترین حساسیت را در مدل لباس ها خواهد داشت. چرا که هر یقه ای مناسب هر فردی و هر صورتی نیست و در واقع این آناتومی بدن و کشیدگی و یا گردی صورت شماست که تعیین می کند چه یقه ای مناسب شما می باشد.

انواع یقه زنانه

از انجا که یقه و انواع یقه در لباس های زنانه مهم ترین عامل زیبایی یک لباس به شمرا می رود و رسمی و غیر رسمی بودن لباس را بر اساس آن می توان تحلیل و بررسی کرد، طراحان لباس در نهایت دقت و ظرافت و با توجه به فرم خاص چهره افراد به طراحی انواع یقه پرداخته اند.

انواع یقه زنانه

بطور کلی یقه های زنانه به چهار دسته تقسیم می شوند:

یقه های مسطح یا خوابیده

این یقه ها اُشکال ساده ای دارند و انواع مختلفی از جمله یقه گرد و یقه هفت و چهارگوش و قایقی و… دارند که در ادامه به معرفی هر کدام از این یقه ها می پردازیم:

یقه گرد؛

این یقه که جزو یقه های خطی می باشد پایه و اساس همه یقه ها می باشد. مقصود از خطی بودن این یقه این است که تکه ای اضافه برای بطور برجسته به لباس اضافه نمی شود. همانطور که گفتیم پایه و اساس همه یقه ها است و چون خطی منحنی دارد که نزدیک ترین حالت به فرم طبیعی گردن و صورت می باشد، مناسب بسیاری از افراد می باشد. هرچند که برخی طراحان معتقدند که افرادی که لاغر اندام و دارای صورت های استخوانی هستند بهتر است از این یقه بیشتر استفاده کننند چرا که خطوط منحنی این یقه صورت را گرد تر و پرتر نشان م یدهد.

یقه هفت؛

یقه هفت یکی از انواع یقه زنانه که بسیار محبوب و پر طرفدار می باشد و این محبوبیت بواسطه شکسته بودن فرم این یقه است. تأثیرگذار یاین یقه بر چهره افراد دقیقا برعکس یقه گرد است و هر چه زاویه هفتی آن بیشتر باشد تأثیری که بر زاویه و فرم گردن می گذاری بیشتر می شود. این یقه ها اندام و گردن را کشیده و بلند تر از چیزی که هست نشان می دهد. طراحان لباس تأکید م یکنند که اگر یقه هفت از سرشانه زیادی باز شود برای افرادی که سرشانه پهن دارند مناسب نخواهند بود.

یقه خشتی یا چهارگوش

این نوع از انواع یقه زنانه برای افرادی که صورتی زاویه دار دارند اصلا مناسب نمی شود و این بواسطه فرم چهارگوش آن است.

یقه قایقی؛

ییک از یقه های محبوب و بسیار قدیمی لباس های زنانه یقه قایقی است که به آن بلمی و یا کشتی هم می گویند. بیشتر به صورت منحنی باز و به طور معمول در راستای سرشانه طراحی و اجزا می شود. یقه قایقی برای افرادی با سرشانه پهن مناسب اصلا مناسب نمی باشد زیرا پهنای سرشانه را به طور کامل، و گردن را کوتاه تر نشان می دهد. این نوع یقه برای افرادی با گردن لاغر و کشیده مناسب تر است

یقه های برگردان

یقه های برگدان از دیگر انواع یقه زنانه می باشند که بر اساس یقه گرد و هفت طراحی و احرا می شوند. در طراحی این یقه ها میزان پهنی و باز بودن یقه تأثیرات زیاد و متفاوتی را بر شکل نهایی کار خواهد داشت. و اجرای این کار به صورتی است که بخشی از یقه روی سرشانه یا روی کارور و یا جلوی سینه بر می گردد و هرچه برگردان این یقه پهن تر و یقه حالت بسته داشته باشد بالاتنه پرتر و کوتاه خواهد بود و اگر برگردان باریک تر باشد یقه بازتر و گردن کشیده تر ننمایش داده می شود و بالاتنه نیز لاغرتر نشان م یدهد.

یقه های انگلیسی، آزشال، بلیزری، ب.ب، شکاری و ملوانی و… از انواع یقه برگردان به شمار می روند

یقه های ایستاده

یقه های ایستاده از دیگر انواع یقه زنانه هستند که با وجود تنوع بسیار بالایی که دارند، امام برخی از این مدلهای ایستاده محبوبیت زیادی در ماین استفاده کنندگان ندارد. طراحی این یقه ها معمولا به این شکل است که از حلقه پایه یقه سه نانتی متر به طرف بالا رفته و روی گردن می ایستد.

استفاده از ا ین یقه ها به لباس ها فرم رسمی می دهد و معمولا در طراحی لباس های رسمی و ا داری کاربرد دارد. استفاده از این یقه ها بالاتنه افراد را بلندتر و کشیده تر نشان داده برخی از انواع آن عبارتند از یقه چینی، یقه ایرانی، فرنچی، و یقه اسکی

یقه های فانتزی

علاوه بر انچه که ذکر شد یقه هیا متنوع و زیاد دیگری نیز وجود دارند که با الهام گرفتن از هر ک دام از انواع یقه طراحی شده اند و در انواه یقه های فانتزی جای می گیرند.

تنوع و زیادی انواع یقه زنانه به حدی است که شما می تواندی دو یا چند یقه را با هم ترکیب کنید و یقه چدیدی را طراحی کنید