انتقاد شدید «اسماعیل خان» از عملکرد دولت وحدت ملی

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 2662

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از افغان ایرکا، محمداسماعیل خان، یکی از فرماندهان جهادی و وزیر پیشین انرژی و آب کشور، می گوید که در پست های امنیتی دولت وحدت ملی، یک سری افراد چپ گرا و مخالف مجاهدین راه یافته اند.

به گفته ی وی؛ بر علاوه ی این، این دولت نتوانسته تا سران جهادی افغانستان را در کنار خود داشته باشد و این به معنای نادیده گرفتن ۳۵ سال تلاش این افراد است.
بعد از ظهر امروز، محمد اسماعیل، وزیر پیشین انرژی و آب کشور در یک نشست خبری، نارضایتی خود از عدم موجودیت فرماندهان و سران جهاد مردم افغانستان را در دولت جدید ابراز کرد.

به بیان وی؛ در ۳۵ سال گذشته این مجاهدان افغانستان بوده اند که در سخت ترین شرایط در کنار مردم خود ایستادند و حال شماری از افراد چپی، وارد پستهای مهم و امنیتی کشور شده اند که این نگرانی هایی را به وجود آورده است.

محمداسماعیل خان در تعریف خود از افراد چپی می گوید که این افراد عامل اساسی کودتای ۷ ثور بوده و دستشان به خون عده ی زیادی از مردم مظلوم افغانستان و مجاهدان آغشته است.

او در کنار این؛ از مقامات دولتی خواسته تا جهاد مردم افغانستان را نادیده نگرفته و برای پیشرفت کشور از سران جهادی کمک گیرند.

از سویی دیگر؛ این فرمانده ی جهادی در غرب کشور از ظهور یک گروه خطرناکتر از طالبان خبر می دهد که در ۱۳۵ کیلومتری شهر هرات قرار دارند.
به گفته ی وی؛ این حلقات مسلح در حال جذب نیرو می باشند و در ولسوالی خاک سفید فراه، جایی نزدیک به ولسوالی شیندند هرات لانه زده اند.

محمداسماعیل، پیش از این هم در یک همایش، از ظهور گروه داعش در غرب کشور خبر داده بود.
او می گوید که فرماندهان جهادی در کشور، توانایی و عزم جدی را برای مقابله با این حلقات تروریستی دارا می باشند.

زمزمه های پیدایش داعش در غرب افغانستان، نگرانی های زیادی را به بار آورده است.

مردم هرات معتقدند که نیروهای مسلح دولتی باید به زودترین فرصت، ریشه ی این گروه ها را بخشکاند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟