انتقاد تند دختر داکتر نجیب الله از سخنان اشرف غنی درباره پدرش

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 87836

مسکا نجیب، دختر داکتر نجیب الله، رئیس جمهور اسبق کشور از سخنان روز گذشته محمد اشرف غنی به شدت انتقاد کرد.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت:  «رئیس جمهور غنی، جنگ در افغانستان یک پروژه فیلمی ۲۰ ساله نیست. به هر حال، هر فیلم نیز یک پایانی دارد. تکبر یک خودخواهی ناسالم است که نیاز به اصلاح دارد، آقای رئیس جمهور خنده تان در پایان مصاحبه برای رهبری در مقام شما بسیار غیر ضروری است. فقط افغانان ناسیونالیسم نیات صلح نجیب الله را درک می‌کنند، مطمئن نیستیم که آیا شما یکی از آن‌ها باشید.»

روز گذشته محمد اشرف غنی در یک ویدئو کنفرانس با شورای اتلانتیک آمریکا، در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال ایجاد دولت موقت در افغانستان گفت: یک بار این فیلم را را دیده‌ایم و دیگر نمی‌خواهیم تکرار آن را ببینیم.

اشاره وی، به اعلام استعفای داکتر نجیب الله در جریان مذاکرات با مجاهدین است. او این استعفا را بزرگترین اشتباه داکتر نجیب الله خوانده است.

داکتر نجیب الله از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ رئیس جمهور افغانستان بود. او پس از روی‌کار آمدن حکومت به رهبری مجاهدین در افغانستان در دفتر سازمان ملل متحد در کابل پناه برد.  

در سال ۱۹۹۶ طالبان پس از تصرف شهر کابل، داکتر نجیب‌الله و برادرش شاهپور احمدزی را از دفتر سازمان ملل متحد در کابل بیرون کشیده و نخست به ضرب گلوله کشته و سپس در چهارراهی آریانا حلق آویز کردند.

همانگونه که اکنون تلاش‌ها برای مصالحه میان حکومت افغانستان و گروه طالبان جریان دارد، داکتر نجیب‌الله نیز در واپسین سال‌های ریاست جمهوری خود طرح مشی مصالحه ملی را به مخالفان دولت پیشنهاد کرده بود، اما این طرح موفق نشد و بالاخره مجاهدین قدرت را در درست گرفتند و صفحه جنگ‌های داخلی در افغانستان آغاز شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟