امضای 22پروژه انکشافی توسط وزارت احیا و انکشاف

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصادفناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 43142

وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان ۲۲ پروژه انکشافی را به ارزش بیش از ۲۲۰ میلیون افغانی با شوراهای انکشافی و شرکت‌های خصوصی امضا کرد.

مجیب الرحمن کریمی، وزیر احیا و انکشاف دهات، در نشستی که امروزیک‌شنبه(۶ثور) در کابل به این مناسب برگزار شده بود گفت که این قراردادها به ارزش ۲۲۵ میلیون افغانی به امضا رسیده است که از سوی کشور هندوستان تمویل می‌گردد.

به گفتۀ آقای کریمی قراداد پروژه‌های که به امضا رسیده است در چارچوب برنامه‌های انسجام ساحوی در ۱۲ ولایت عملی خواهد شد.

او افزود برنامه ملی انسجام ساحوی در طول دو سال گذشته بیش از یک‌هزار پروژه انکشافی را به ارزش بیش از ۵ میلیارد افغانی امضا و عملی کرده استکه نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار روز کاری را ایجاد کرده است.

وزیر احیا و انکشاف دهات افزود که این پروژها در ولایت‌های کابل، دایکندی، نورستان، ننگرهار، لغمان، کندز، کنر، جوزجان فاریاب، غور، پنجشیر و پروان در چارچوب برنامه ملی انسجام ساحوی تطبیق خواهد شد.

وزارت احیا وانکشاف دهات اعلام کرده است که این پروژه ها شامل اعمار مکاتب، بندهای آب، جاده‌های فرعی، اعمار مساجد و امکان مذهبی، دیوارهای محافظتی، پل موتر رو و اعمار سرک‌ها می‌شوند.

وزیر احیا  تاکید کرده است که با شروع کار این پروژها برای شمار زیاد از مردم کار ایجاد خواهند شد. آقای کریمی تصریح کرد که با عملی شدن این پروژه‌ها نزدیک به ۸۰ هزار نفر صاحب کار می‌شوند و بیش از ۸۰ هزار روز کاری نیز ایجاد خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟