امریکا: طالبان تا برطرف نشدن محدودیت‌ها بر زنان به رسمیت شناخته نخواهد شد

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 140023

وزارت خارجه امریکا می‌گوید، تا هنگامی که محدودیت‌ها بر بانوان در افغانستان برطرف نشوند، واشنگتن حکومت سرپرست را به رسمیت نخواهد شناخت.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا از طالبان خواسته است تا محدودیت‌ها بر بانوان را پایان ببخشد؛ زیرا به گفته‌ی او، دستیابی برای به رسمیت شناخته شدن بدون رفع محدودیت‌ها کار بسیار دشوار است.

متیو میلر در یک نشست خبری گفته است: «ما می‌دانیم که طالبان به دنبال این موضوع استند که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شوند اما برای این‌که به رسمیت شناخته شوند، باید ابتدا مشروعیت داخلی بدست بیاورند و تا زمانی‌که آنان به سرکوب زنان و مردم کشور خود ادامه بدهند، دستیابی به این امر بسیار دشوار است.»

اما طالبان در واکنش به گفته‌های سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید که حقوق تمامی شهروندان در کشور تامین است و حکومت سرپرست خواهان روابط رسمی با تمامی کشورهای جهان است.

بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان به طلوع‌نیوز، گفته است که حکومت سرپرست این گروه خواهان روابط نیک و رسمی با تمامی کشورهای جهان است؛ اما نه به بهای زیر پا گذاشتن ارزش‌های اسلامی و منافع ملی کشور.

کریمی گفت، طالبان خواهان روابط خوب با تمام کشورها است. خواهان روابط رسمی و علنی با کشورها است؛ ولی این نه به این‌که ارزش‌های ما و منافع ملی کشور ما قربانی این روابط رسمی شود.

با گذشت نزدیک به دو سال از عمر حکومت طالبان؛ تاهنوز هیچ کشوری به حکومت این گروه رسمیت شناخته نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟