امرالله صالح: اشرف غنی در محاصره است

  • انتشار: ۲۴ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 37006

امرالله صالح رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان می گوید که بر خلاف شعارهای خوب اشرف غنی رئیس جمهور در کمپین های قبل از انتخابات، وی اکنون در محاصره است و حتی حاضر به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی نشده است.

امرالله صالح با انتقاد از حکومت می گوید؛ که دولت حرف مردم را نمی شنود، در حالی که مردم خواسته های ابتدایی و اولیه خویش را خواهان است.

آقای صالح که یکی از منتقدان حکومت وحدت ملی است و از فساد موجود در حکومت به شدت انتقاد می کند در صفحه فیسبوک خود نوشته است “مردم حرف دولت را نمی شنوند چون عمل و اقدام می خواهند و ازحرف زیاد خسته اند. دولت حرف مردم را نمی شنود در حالیکه خواسته های مردم بسیار ابتدایی و اولیه است.

آقای صالح نوشته است؛ مردم از زیاد شدن جرایم در شهرها، کارشکنی های اداری، فساد و شخصی شدن امور دولتی به ستوه آمده اند. یکی از شعارهای خوب محمد اشرف غنی این بود که خودش را در محاصره هیچ حلقه ای قرار ندهد. حالا او خود در محاصره است و سه سال است حتی حاضر به کانفرانس مطبوعاتی نشده است.

آقای صالح نوشته است “او در همان حصاری که بر ضدش شعار داده بود محصور شده است. پارلمان که نقطه وصل مردم با دولت بود دیگر وجود ندارد. آنچه به اسم پارلمان است توسط ارگ تمدید شده است و دوره پارلمانی که ما به آن رای داده بودیم سه سال قبل پایان یافت.

این در حالیست که انتقادها از حکومت وحدت ملی به شدت بالا گرفته است و بسیاری از کارشناسان اشرف غنی رئیس جمهور را به قبضه کردن قدرت در ارگ متهم می کند.

در همین حال عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت نیز از سران حکومت انتقاد می کند و آنها را بی کفایتی متهم می کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟