افغانستان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل شد+متن پیام معاون رییس جمهور

  • انتشار: ۲۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1
  • شناسه مطلب: 31994

اطلس پرس- افغانستان به عضویت سازمان حقوق بشر سازمان ملل متحد در آمده است.
به گزارش خبرگزاری اطلس، افغانستان برای نخستین بار عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را بدست آورد.
از میان همه کشورهای که برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد کاندید بودند، سر انجام افغانستان با بدست آوردن ۱۳۰ رای موافق توانست برای اولین بار عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را بدست آورد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد یکی از نهاد های معتبر بین المللی است که برای حمایت از حقوق بشری و توسعه حقوق بشر در جهان، فعالیت می کند.
عضویت افغانستان در شورای حقوق بشر ساز مان ملل متحد ضمن آنکه یک تحول مثبت و سازنده به شمار می رود، می تواند به نحوی در بر آورده شدن مکلفیت و تعهدات دولت افغانستان برای توسعه و حفاظت از حقوق بشر کمک کند.
عضویت افغانستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می تواند بهبود وضع حقوق بشر در کشور ما را بیشتر از گذشته در محراق توجه جهان قرار خواهد.
درخواست حمایت از افغانستان برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، سال گذشته توسط سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در اجلاس سالانه مجمع عمومی ساز مان ملل متحد مطرح شد.
محمدسرور دانش، معاون رییس جمهور درباره این واقعه پیامی منتشر کرده است :

پیام تبریک استاد سرور دانش معاون رئیس جمهور به مناسبت عضویت افغانستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
بسم الله الرحمن الرحیم
عضویت افغانستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، افتخار بزرگی است برای کشور و مردم ما و نشان دهنده این که افغانستان در صحنه بین المللی علی رغم همه چالش ها، جایگاه شایسته و با اعتبار خود را به دست آورده است. این افتخار را به دولت و ملت افغانستان و به همه مبارزان و فعالان حقوق بشری، مخصوصا به جلالت مآب رئیس جمهور، همکاران خود در کابینه و همچنین به وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلوماسی کشور صمیمانه تبریک می گویم. از تلاش های همه جانبه برادر عزیز ما آقای محمود صیقل نماینده و سفیر افغانستان در سازمان ملل متحد که در طول دو سال اخیر با جدیت و دلسوزی این موضوع را پیگیر بودند تقدیر می کنم. همچنین از رهبری سازمان ملل متحد و تمام کشورهای دوست که از ما حمایت کردند و به عضویت ما رأی دادند، سپاسگذاری می کنم.
ما با این که در نزدیک به چهار دهه گذشته شاهد اعمال خشونت بار و نقض اصول و احکام حقوق بشری به بدترین وجه آن بوده ایم، ولی در طول یک و نیم دهه اخیر، ارزش های حقوق بشری در نظام حقوقی و سیاسی ما تثبیت شده و پیشرفت های قابل توجهی در این عرصه داشته ایم، اما اکنون این عضویت، مسئولیت ما را در عرصه فعالیت های حقوق بشری در سطح ملی و بین المللی سنگین تر و چند برابر می گرداند. پس از این همه نهادهای دولتی و غیر دولتی ما مکلفند که همگی تمام توان و امکانات را در زمینه انجام تعهدات خود به کار بگیریم. من امیدوارم روزی فرا برسد که با تأمین ثبات و امنیت پایدار در کشور، به هر نوع خشونت و اعمال مغایر با ارزش های حقوق بشری نقطه پایان گذاشته شود و زمینه تطبیق کامل عدالت و حاکمیت قانون فراهم گردد.
در پایان به روان تابناک همه کسانی که در راه تأمین آزادی و عدالت در افغانستان قربانی شدند درود می فرستم.
به امید کسب پیروزی و افتخارات بیشتر برای مردم شرافتمند و آزاده افغانستان.
سرور دانش
معاون دوم رئیس جمهور
25 میزان 1396

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟