افغانستان؛ موضوع نخست مذاکرات پاکستان-آمریکا

  • انتشار: ۲۶ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 11522

سخن‌گوی ارتش پاکستان گفته که افغانستان در صدر اجنداى گفت‌وگوى مقام‌های امريکا و پاکستان قرار خواهد داشت.

جنرال عاصم باجوه، سخن‌گوى ارتش که راحیل شریف رییس ستاد ارتش پاکستان را در سفر پنج‌روزه‌اش به آمریکا همراهی می‌کند افزوده که یک هيئت به رهبرى راحيل شريف روز یک‌شنبه در يک سفر پنج روزه وارد واشنگتن شده است.

جنرال باجوه افزوده که راحيل شريف، در جريان اين سفر با جان کرى، وزير خارجه، اشتون کاتر، وزير دفاع، فرمانده نيروهاى مسلح و برخى مقام‌های نظامى امريکا ديدار خواهد کرد.

به گفته‌ی باجوه، صحبت در مورد افغانستان در صدر این گفت‌وگوها قرار خواهد داشت.

گفت‌وگو در مورد مسایل امنیتی افغانستان و از سرگیری گفت‌وگوهای صلح افغانستان با طالبان ممکن در صدر این مذاکرات قرار داشته باشد.

این جنرال پاکستانی در مورد توقف روند گفت‌وگوهای صلح افغانستان با پاکستان گفته که گفت‌وگوهای صلح بعد از درز معلومات محرم قطع شد.

او تاکید کرده که: «مشکل اساسی همواره درز معلومات(محرم) از سوی دولت افغانستان بوده است.»

منظور باجوه، خبر مرگ ملا عمر، رهبر پیشین طالبان است که دو روز پیش از برگزاری دور دوم گفت‌وگوهای صلح اعلام شد.

سخن‌گوی ارتش پاکستان تاکید کرده است: «روندی به این بزرگی آغاز شد و دور نخست آن مکمل شد. تنها دو روز قبل از آغاز روند دوم مذاکرات، معلومات درز کرد و این روند قطع شد.»

دور اول گفت‌وگوهای صلح به‌صورت رسمی و مستقیم با حضور نمایندگان از دولت افغانستان و گروه طالبان در ۱۹ ماه سرطان سال جاری در پاکستان برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست از نتیجه‌ی دور اول گفت‌وگوها خوشبین به نظر می‌رسیدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟