افشاگری کارمندان اخراجی از پشت پرده شناسنامه های الکترونیکی

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 11793

برخی از کارمندان اخراج شده اداره توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی می‌گویند مشکلات سیاسی مانع توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پیام آفتاب، این کارمندان می‌افزایند بیکار شدن کارمندان جوان باعث افزایش بی‌اعتمادی ملت به دولت می‌شود و ممکن است بحران‌های موجود را تشدید کند.

قابل ذکر است سه ماه پیش اداره توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی به بهانه نداشتن بودجه کافی ۸۰۰ کارمند شامل ۴۰۰ مرد و ۴۰۰ زن را اخراج نمود.

ولی خان کارند، کارمند برکنار شده اداره توزیع شناسنامه الکترونیکی، امروز در یک نشست خبری گفت برای توزیع شناسنامه الکترونیکی هیچ مشکلی جز مشکل سیاسی وجود ندارد.

وی ذکر شدن یا نشدن قومیت را علت اصلی آغاز نشدن توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی می‌داند.

اسدالله عزیزی، دیگر کارمند برکنار شده، نیز گفت: «بیکار شدن این تعداد کارمند باعث بروز ناامنی، بیکاری و مهاجرت می‌شود.»

قانون شناسنامه‌های الکترونیکی اوایل سال گذشته میلادی پس از جنجالهای زیاد در مجلس نمایندگان تصویب شد اما روند توزیع به دلیل مشکلات سیاسی آغاز نشد.

کشورها و نهادهای تمویل کننده نیز به دلیل سهل انگاری و توزیع نشدن شناسنامه‌ها تمویل این پروژه را متوقف کرده‌اند.

اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده آمریکا «یو اس آی دی» و اتحادیه اروپا از منابع تمویل کمک کننده پروژه توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی می‌باشند.

کارمندان برکنار شده اداره توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی می‌گویند اخراج این تعداد کارمند خسارات هنگفتی را به دولت وارد خواهد کرد.

اسدالله عزیزی می‌گوید طی دو سال گذشته هزینه‌های زیادی برای آموزش کارمندان اداره توزیع شناسنامه صورت گرفته است و اکنون که برکنار شده‌اند به مشاغل دیگر روی می‌آورند یا مهاجر می‌شوند.

وی گفت کارمندان اداره توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی در این مدت اطلاعات ۵۰۰ هزار شهروند کابل را جمع‌آوری کرده است و از دولت می‌خواهد تا حل مشکل سیاسی و روند توزیع این افراد را بایومتریک کنند.

کارمندان برکنار شده این اداره طی قطعنامه از سران حکومت وحدت ملی خواستند با حل مشکل سیاسی توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی به کارمندانی که وظیفه شان را از دست می‌دهند و مردمی که می‌خواهند شناسنامه معیاری داشته باشند پاسخ قناعت کننده بدهد.

شروع مرحله سوم روند توزیع از دیگر خواسته کارمندان برکنار شده اداره توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی است.

آنان می‌گویند مقامات حکومت وحدت ملی با یک تصمیم درست می‌توانند چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنند و برای مردم سندی معتبر صادر کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟