افزایش نیرو‌های گشت مرزی آمریکا برای جلوگیری از ورود مهاجران

  • انتشار: ۹ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 107425

به نقل از اسپوتنیک، برخلاف وعده بایدن برای لغو سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ، آمریکا نیرو‌های گشتی خود را در مرز مکزیک افزایش داد.

فاکس نیوز روز جمعه در یک گزارش اختصاصی اعلام کرد: گمرک و حفاظت مرز‌های آمریکا (CBP) صد‌ها مامور مرزبانی را برای مقابله با هجوم مهاجران آمریکای لاتین به مرز‌های جنوبی مستقر می‌کند.

این شبکه به نقل از چندین منبع وزارت امنیت داخلی اعلام کرد: حدود ۲۵۰ مأمور در اول مارس به بخش مک آلن، تگزاس در بخش دره ریو گراند اعزام می‌شوند. از مأموران خواسته شده است تا ۳۱ مارس در مرز‌های جنوبی بمانند. بسیاری از کودکانی که به مرز می‌آیند هیچ بزرگسالی همراه آن‌ها نیست.

یک منبع رسانه‌ای که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: با شیوع کرونا و کمبود امکانات، با بحران مهاجران روبه رو خواهیم شد.

چندی پیش نیز برخلاف وعده بایدن ، بیش از ۷۰۰ کودک مهاجر از سوی گشت مرزی آمریکا بازداشت شدند. بازداشت کودکان و جدایی آنها از خانواده‌هایشان  در دولت ترامپ، دستاویزی برای دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ بود.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در این باره گفت: “ما چند گزینه داریم، می‌توانیم آن‌ها را به خانه برگردانیم، می‌توانیم آن‌ها را به سرعت از مرز به مراکز اداره بهداشت و خدمات انسانی منتقل کنیم یا اینکه  آن‌ها را در کنار خانواده‌ها و حامیان مالی قرار دهیم که  گزینه  دوم را انتخاب کرده ایم”.

این در حالی است که جو بایدن در اولین اقدام خود در پی ورود به کاخ سفید مدعی شد بسیاری از سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی ترامپ لغو خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟