افزایش حملات طالبان همزمان با آغاز مذاکرات صلح

  • انتشار: ۲۴ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 94627

همزمان با آغاز مذاکرات صلح میان دولت کابل و طالبان در قطر، حملات طالبان به مناطق مختلف کشور افزایش پیدا کرده است.

در حالی که انتظار می‌رفت خشونت‌ها کاهش پیدا کرده و آتش‌بس اعلام نشده‌ای میان دولت افغانستان و طالبان برقرار شود، آمار وزارت دفاع ملی نشان می‌دهد که در دو روز گذشته، ۴۰ سرباز امنیتی کشته شده و ۳۲ تن دیگر زخمی شده اند.

روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت: با افزایش حملات طالبان در دو روز گذشته، نیرو‌های امنیتی افغانستان نیز در حالت دفاع فعال قرار دارند.

احمدزی اظهار داشت: «حملات طالبان در ولایات و نقاط مختلف افغانستان همچنان ادامه دارد. نیرو‌های دفاعی و امنیتی نیز حملات شان را دفع کرده و تلفات سنگینی هم به این گروه وارد شده است.»

طالبان دیروز (یکشنبه ۲۳ سنبله) در ولایت‌های کاپیسا، قندهار، قندوز و بدخشان حمله کردند که در این حملات، ۱۴ نیروی امنیتی کشته شده و ۱۹ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین در روز نخست نشست صلح افغانستان در قطر، وزارت دفاع اعلام کرد که گروه طالبان همزمان در ۱۵ ولایت حمله کرده‌اند. این حملات بیشتر در ولایت‌های تخار، لوگر، فاریاب، بلخ و قندهار متمرکز بوده است. در این درگیری‌ها که میان نیرو‌های امنیتی و طالبان رخ داده است، ۲۶ نیروی امنیتی کشته شده و ۱۳ تن دیگر زخمی شده‌اند. از آمار تلفات طالبان گزارشی در دست نیست.

مقامات دولت اعلام کرده اند که پس از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، خشونت‌ها افزایش یافته و دستکم ۱۲ هزار افغانستانی کشته شده و بیش از ۱۵ هزار شهروند دیگر این کشور زخمی شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟