اعلام منع آمد‌وشد در ۶ شهر آمریکا

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87010

با ادامه درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در آمریکا پس از قتل یک سیاه‌پوست آمریکا به دست یک پولیس سفیدپوست، در شهرهای «لس آنجلس»، «فیلادلفیا»، «آتلانتا»، «کلیولند»، «سیاتل» و «دِنِور» منع آمد و شد اعلام شد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که قانون منع آمد‌و‌شد در شهر لس آنجلس از ساعت ۲۰ به وقت واشنگتن آغاز شده و تا ساعت ۵ بامداد یکشنبه ادامه خواهد داشت.

پیش از این، شهردار مینیاپولس آمریکا اعلام کرده بود که مقررات منع آمدوشد در این شهر از جمعه شب راس ساعت ۲۰ به‌وقت محلی وضع شده و تا صبح روز دوشنبه ادامه دارد.

روز شنبه صدها نفر از تظاهرات‌کنندگان آمریکایی در هر یک از شهرهای «مینیاپولیس»، «لس آنجلس»، «نیویورک»، «واشنگتن»، «شیکاگو» و تعدادی دیگر از شهرهای این کشور، با وجود اظهارات تهدید آمیز ترامپ در خصوص استفاده از «قدرت نظامی نامحدود» علیه معترضان، دست به تظاهرات زدند.

این اعتراضات در حالی ادامه دارد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شروع اعتراضات تاکنون چندین بار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید کرده است.

ترامپ روز شنبه در جمع خبرنگاران تهدید کرد که در صورت درخواست مقامات ایالت مینه‌سوتا که پس از قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پولیس شاهد تظاهرات گسترده‌ای بوده است، نیروهای ارتش آمریکا در اسرع وقت به این ایالت اعزام خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟