اعضای ناتو در فعالیت‌های قاچاق نفت داعش دست دارند

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 8232

خبرگزاری اطلس ـ یک رسانه خبری آلمانی اعلام کرد، شبکه تروریستی داعش از طریق فروش غیرقانونی نفت سودی معادل ۳ میلیون دلار در روز کسب می‌کند.

در حالی که قاچاق نفت یکی از مهمترین منابع تامین مالی گروه تکفیری داعش به شمار می رود، برخی کشورهای عضو ناتو شامل ترکیه، آمریکا و انگلیس هیچ برخورد قاطعی در برابر این گونه فعالیت های داعش نشان نمی دهند.

متحدان آمریکا و انگلیس به طور مخفیانه گروه تروریستی داعش را تامین مالی می کنند.

این رسانه خبری آلمانی افزود: دولت اقلیم کردستان و اطلاعات ارتش ترکیه از فعالیت های قاچاق نفت داعش حمایت می کنند و سلاح ها و تجهیزات مورد نیاز این گروه را تامین می کنند.

گروه تروریستی داعش حدود 60 درصد تولید نفت سوریه و 7 میدان بزرگ نفت عراق را در تصرف دارد. داعش هم اکنون روزانه 45 هزار بشکه نفت تولید می کند و گروهی از مقام های فاسد دولت اقلیم کردستان و ترکیه در قاچاق نفت داعش دست دارند. با کمک چنین افرادی، داعش روزانه حدود 3 میلیون دلار سود از محل قاچاق نفت به دست می آورد.

البته مقام های دولت اقلیم کردستان و ترکیه هر دو به طور رسمی دست داشتن در فعالیت های قاچاق نفت داعش را رد کرده اند. گرچه هر دو دولت تلاش هایی را برای مقابله با قاچاق نفت داعش انجام داده اند ولی گسترش فساد در بین مقام های دولتی، موجب بی اثر شدن چنین تلاش هایی شده است.

یک منبع ناشناس در حزب دعوت اسلامی عراق این مساله را تایید کرده است که مقام های دولت اقلیم کردستان در برابر فروش غیر قانونی نفت توسط داعش در بازار سیاه، نرمش نشان می دهند. ترکیه نیز در برابر فروش نفت داعش در بازار سیاه اقدام جدی انجام نمی دهد.

وی در ادامه افزود: آمریکایی ها می دانند چه اتفاقی در حال وقوع است. ولی اردوغان و اوباما روابط خوبی با یکدیگر دارند. اردوغان هر کاری بخواهد انجام می دهد و آمریکا نیز با اقدامات وی موافق است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟