اشرف غنی و تعصب عریان

  • انتشار: ۱۳ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 82253
اشرف غنی

به نسبت ورود مهاجرین از کشور ایران، هرات اولین شهری افغانستان بود که به ویروس کرونا (کووید ۱۹) آلوده شد؛ قبل از آن که تصمیم هایی راجع به پیشگیری از رشد این ویروس گرفته شود، اشرف غنی بزرگترین شفاخانه ای مجهز، برای تداوی افراد مبتلا به کرونا را در ننگرهار افتتاح کرد.

کاربران فضای مجازی با نیش و کنایه، گفتند این مصداق ضرب المثلِ کسی است که (خانه اش در خوست و کِشت در لوگر داشته باشد) ویروس در شهر هرات و شفاخانه در ننگرهار… مقام های محلی هرات از نبود بودجه سروصدا کردند و تا این چند روز بعد مقدار ناچیزی را اشرف غنی به ولایت هرات اختصاص داد؛ بعدا والی هرات گفت این پول تا طی مراحل اداری اش طی شود و به هرات برسد، مردم هرات دچار فاجعه بیشتری خواهد شد. که اتفاقا همان شد که والی گفته بود؛ هنوز که ۱۲ حمل است بودجه اختصاص داده شده به هرات نرسیده است و رئیس شورای ولایتی هرات گفته است پول که هنوز نرسیده است ظاهرا سر قبرمان میآورید؛ به نسبت فضای خفقان تعصب، نتوانسته شخص اشرف غنی را مقصر این کمکاری ها و تعصب ها بداند، بلکه وزارت صحت و مالیه را مقصر دانسته است.

چند روز پیش یکی از داکتران موظف در یکی از شفاخانه هرات ظاهرا با انتقاد از کمبود امکانات آن جا، از وظیفه عزل و به سارنوالی معرفی شده است… در امروز (۱۲ حمل) شمار مبتلایان هرات به ۱۳۱ نفر رسیده است، در نوع خودش فاجعه است اما اشرف غنی ۱۶۰ میلیون افغانی را به پنج شهر شرقی اختصاص داده است. این کار عجیب و غریب اشرف غنی هیچ توجیهی ندارد جز آن که مردمان خطه شرق، اشرف غنی را «غنی بابا» لقب داده اند و گرنه کر و کور هم میدانند که در صف مقدم بودجه و امکانات باید هرات باشد.

این بار نخست این موجود ویروسی نیست که از این کارهای نامعقول انجام میدهد، یک زمانی با وقاحت تمام در رسانه ها گفته بود تقسیم بندی قومی زندان بگرام عادلانه نیست همه از یک قوم باشد؛ بعد از برای افراد بیگناه غیر پشتون، دوسیه سازی کرد و جمعی را بیجرم و خطا در زندان روانه کرد و جمعی از مجرمین و قاتلین را از زندان آزاد کرد.

علی ظفر یوسفی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟